Siemens na bocznym torze? Rosja stawia na hiszpańskie pociągi

Ze świata

sxc.huSystem szybkiego transportu kolejowego w Rosji rozwija się stopniowo od 2009 roku

Od 1 czerwca na trasie Moskwa - Niżny Nowogród będą kursować hiszpańskie pociągi Talgo, które zastąpią składy produkowane przez niemieckiego Siemensa - poinformowały Koleje Rosyjskie. Państwowa spółka nie podała powodów tej zamiany.

Produkowane przez Talgo pociągi dużych prędkości o nazwie Swift będą kursowały siedem razy dziennie na trasie Moskwa - Niżny Nowogród, a dystans pokona w 3,5 godziny. Obecnie trasa ta obsługiwana jest przez pociąg Sapsan Siemensa, któremu pokonanie 337 km trasy zajmuje mniej więcej tyle samo czasu. Pociągi Sapsan zostaną przeniesione na linię Moskwa-Petersburg. Siemens obsługuje tę trasę od 2009 roku.

Jakie ceny?

Bilety w pierwszej klasie na pociąg Swift zaczynają się od 2850 rubli (52 dolary), a bilety drugiej klasy to koszt co najmniej 900 rubli (18 dolarów). Kabina sypialna z dwoma łóżkami to wydatek ponad 6000 rubli (120 dolarów). Ceny będą się różnić w zależności od pory roku, dnia tygodnia i popytu. Wszystkie pociągi wyposażone są w klimatyzację i bezpłatny dostęp do internetu. System szybkiego transportu kolejowego w Rosji rozwija się stopniowo od 2009 roku, kiedy uruchomiono regularne połączenie pomiędzy Moskwą a Petersburgiem. Rok później uruchomiono linię Moskwa-Helsinki.

Szybciej do Pekinu

Rosja planuje budowę szybkiego połączenia kolejowego pomiędzy Moskwą a Kazaniem. Trwają także dyskusje nad budową linii kolejowej dużych prędkości z Moskwy do Pekinu.

Autor: tol / Źródło: The Moscow Times

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu