Z nieba znika marka Germanwings. Katastrofa w Alpach podcięła jej skrzydła

Ze świata

TVN24 BiSZniknie marka Germanwings

Najpóźniej od jesieni tego roku nie będzie już linii lotniczej Germanwings, której pilot Andreas Lubitz 24 marca br. spowodował katastrofę w Alpach. Cała flota powietrzna trafi w ręce Eurowings, innej taniej linii lotniczej Lufthansy.

Jak informuje "Rzeczpospolita", Eurowings ma ambicje rozwoju siatki światowych połączeń, zwłaszcza lotów do wakacyjnych kurortów w Azji, Ameryce Północnej i na Karaibach.

Dobra decyzja

Likwidacja Germanwings, którą Lufthansa reklamowała jako "przyjazną i wiarygodną", to kosztowne przedsięwzięcie, chociażby dlatego, że na wyposażeniu linii jest 30 samolotów.

Samo przemalowanie każdego z nich na barwy Eurowings, to koszt rzędu 30 tys. euro. Co łącznie daje prawie milion euro.

Ale, jak podkreślają eksperci, odejście od nazwy Germanwings, to dobra decyzja. Jak pisze "Rzeczpospolita": miała pomóc Lufthansie w poprawie wyników finansowych, tymczasem poważnie je obciąża.

Marka Eurowings ma być budowana w oparciu o niezawodność Lufthansy i jej kompetencje techniczne.

Katastrofa samolotu w Alpach była ogromnym ciosem dla Lufthansy. W czego efekcie, stała się potężnym obciążeniem dla wyników finansowych całej grupy. Znacznie ucierpiała również reputacja Lufthansy jako bezpiecznego przewoźnika.

Notowania Lufthansy od grudnia 2014Notowania Lufthansy od grudnia 2014stooq.pl

Od połowy stycznia obserwujemy znaczny spadek notowań niemieckiej Lufthansy, której akcje - dzisiaj ok. godz. 8:35 - tracą na wartości 2,21 proc.

Autor: mb / Źródło: TVN24 BiS

Źródło zdjęcia głównego: flickr.com/(CC BY 2.0) | Dirk Vorderstraße