29 mostów i 22 tunele. Niemcy czekali na tę trasę ćwierć wieku

Ze świata

Podróżujący niemiecką koleją już niedługo pojadą przez Las Turyński

Po 25 latach kończy się realizacja projektu budowy trasy kolejowej przez Las Turyński. To nowa era w podróży między Berlinem a Monachium. Podróż pociągiem skróci się do niecałych czterech godzin.

Ludzie, którzy teraz podróżują tą trasą mają teraz do wyboru trzy opcje: drogi lot, tani ale zatłoczony autobus albo drogi i długi przejazd pociągiem.

Podróż pociągiem

Obecna trasa kolejowa z Berlina do Monachium nie cieszy się dużą popularnością. Prowadzi przez Frankfurt nad Menem, więc pociąg wjeżdża do Bawarii od północy.

Do Monachium dociera po około 6 godzinach i 10 minutach od rozpoczęcia podróży w Berlinie, a bilet kosztuje między 75 a 120 euro. Dlatego zdecydowana większość osób decyduje się na autobus, ponieważ kosztuje około 20 euro, przy czym podróż wynosi tylko godzinę dłużej niż koleją.

To wszystko już wkrótce ma się zmienić.

Ku końcowy zbliża się budowa nowej linii kolejowej prowadzącej przez Las Turyński. Kiedy linia zostanie oficjalnie otwarta, podróż pociągiem z Berlina do Monachium skróci się o ponad dwie godziny, informuje "Sueddeutsche Zeitung". Ma wynosić niecałe cztery godziny.

Według niemieckiego dziennika, nowy odcinek zostanie włączony do rozkładu jazdy pociągów w grudniu 2017 roku.

Z Berlina do Monachium

Należy podkreślić, że to nie jest nowy projekt. O budowie torów przez Las Turyński mówiono bowiem już w 1991 roku, co miało być częścią "Projektu transportowego dla niemieckiej jedności". Droga miała połączyć infrastrukturę na wschodzie i zachodzie kraju. Planowano wówczas, że budowa zakończy się na przełomie wieków.

Z tych planów jednak nic nie wyszło. Projekt został ostatecznie porzucony przez rządzących socjaldemokratów w 1999 roku. Powrócono do niego ponownie dopiero w 2006 roku, kiedy do władzy doszło CDU. Po 25 latach budowa zmierza ku końcowi.

Realizacja projektu będzie kosztowała finalnie budżet państwa 10 mld euro, czyli dwa razy więcej niż przewidywał pierwotny kosztorys, informuje "SZ". Trasa o długości 107 km była dla inżynierów nie lada wyzwaniem. Pociągi na nowym odcinku pokonają bowiem aż 29 mostów oraz 22 tuneli.

Czas przejazdu przez Las Turyński wyniesie blisko 30 minut, z czego 10 minut pociągi spędzą w drodze przez tunele.

Niemcy chcą chronić mężczyzn przed "kukułczymi dziećmi":

Autor: mb//ms / Źródło: thelocal.de