Popularna sieć modowa rozpoczyna wycofywanie się z Polski

Ze świata

TVN24 BiS"Marka może zaistnieć nie tylko na Wyspach". Wielki debiut w świecie mody

Brytyjska sieć Marks & Spencer poinformowała na swojej stronie internetowej, że zamyka sklep w Warszawie. O wycofaniu się z polskiego rynku koncern uprzedzał już pod koniec ubiegłego roku, gdy opublikował słabe wyniki finansowe. W tym roku z polskiego rynku zniknęły już dwie modowe marki.

Marks & Spencer ma w Polsce 12 sklepów - w Warszawie, Gdyni, Łodzi, Koszalinie, Poznaniu, Wrocławiu. W Polsce jest obecny od 1999 roku. Sprzedaje odzież wyposażenie domowe, a także produkty żywnościowe.

Zamknięty sklep

Marks & Spencer poinformował na swojej stronie, że 21 maja zamyka sklep w Warszawie w Złotych Tarasach, centrum handlowym mieszczącym się przy ulicy Złotej 59. W stolicy działają jeszcze cztery placówki sieci.

Decyzja o zamknięciu jest podyktowana słabymi wynikami. W ubiegłym roku brytyjski koncern informował, że działalność na dziesięciu rynkach przyniosła 45 mln funtów straty, a niektóre rynki przynosiły straty przez ostatnich pięć lat. W efekcie Marks & Spencer ogłosił zamiar zamknięcia wszystkich 53 sklepów własnych na dziesięciu rynkach, w tym w Polsce.

Grupa rozpoczęła jednocześnie w listopadzie ubiegłego roku konsultacje z 351 pracownikami w sprawie zamiaru zamknięcia placówek w Polsce. Marks & Spencer zobowiązał się w pełni przestrzegać wszystkich przepisów prawa pracy.

Założona prawie 130 lat temu ta brytyjska marka to ponad 1000 sklepów w 50 krajach i jedna z największych sieci detalicznych na rynku brytyjskim.

Wycofują się z Polski

Na początku roku z Polski wycofał się Topshop. Jedyny działający w Polsce sklep tej brytyjskiej marki w Złotych Tarasach w Warszawie był otwarty do 29 stycznia. Został on uruchomiony w 2008 roku przez firmę Alshaya i działał na zasadzie franczyzy. Wcześniej ta firma zamknęła sklepy marek American Eagle Outfits i Mothercare.

Do końca lutego zostały zamknięte wszystkie placówki marki Tallinder należącej do polskiego koncernu ubraniowego LPP. W komunikacie giełdowym LPP tłumaczył, że osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu.

Autor: MS / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock