Słodki miś to nie znak firmowy. Lindt wygrał z Haribo

Ze świata

ShutterstockLindt wygrał z Haribo o symbol misia

Niemiecki Federalny Trybunał Sprawiedliwości rozstrzygnął, po kilku latach zaciętej walki, najsłodszy spór świata. Dwie globalne firmy: Haribo i Lindt sądziły się o to, kto może produkować słodycze w kształcie misia.

Niemiecki trybunał przyznał ostatecznie rację szwajcarskiej firmie Lindt, która produkuje czekoladowe misie zapakowane w złote opakowanie. W ten sposób rozstrzygający stwierdzili, że niemiecka firma Haribo, która produkuje żelki w kształcie misia, nie jest jedynym właścicielem znaku.

Sąd stwierdził, że określenia i kształty dotyczące misiów, czekolady czy "czekoladowych misiów" można stosować do produkcji bez niczyjej zgody.

Jednocześnie orzekający podkreślili, że przedmiot sporu jest zbyt mało charakterystyczny, by go zastrzegać. A inna decyzja sądu oznaczałaby zgodę na działania monopolistyczne.

Oznacza to, że Lindt wciąż może sprzedawać swojego czekoladowego misia, które wprowadził do sprzedaży w 2011 roku.

Spór sądowy prowadzony był od 2012 roku.

Autor: gry / Źródło: Reuters

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock