Amerykańska sieciówka otwiera ogromną kawiarnię. Jak połowa piłkarskiego boiska

Ze świata

Kawa w hipsterskim wydaniu
wideo 2/3

W Szanghaju właśnie otwarto największą na świecie kawiarnię marki Starbucks, której powierzchnia jest równa niemal połowie boiska piłkarskiego. Nie bez powodu sieć wybrała Chiny. W kraju znanym z produkcji herbaty zapanowała moda na kawę, co może przynieść sowite zyski amerykańskiej sieci.

Kawiarnia mierzy sobie 2 700 mkw. Dla porównania, boisko do piłki nożnej ma 6 tys. mkw. W gigantycznym lokalu będzie miejsce na trzy bary, z czego jeden - o długości ok. 27 m - będzie najdłuższym barem w tej sieci. Szanghajska kawiarnia jest robiona na wzór kawiarni w Seattle, gdzie Starbucks ma swoją siedzibę. Ma być nie tylko miejscem do picia kawy, ale też centrum sprzedaży produktów marki.

Lokal w Szanghaju przerósł swój pierwowzór dwukrotnie - informuje Starbucks. Wystrój szanghajskiego lokalu został pomyślany z myślą o Chińczykach i nie będzie powtarzany w żadnym innym kraju.

W Szanghaju właśnie otwarto największą na świecie kawiarnię marki StarbucksStarbucks
W Szanghaju właśnie otwarto największą na świecie kawiarnię marki StarbucksStarbucks
W Szanghaju właśnie otwarto największą na świecie kawiarnię marki StarbucksStarbucks

Chiński rynek kawy

Szanghaj jest najliczniejszym miastem w Chinach. Dodatkowo, jak zwracają uwagę eksperci, Starbucks powstanie w popularnym punkcie na mapie miasta, odwiedzanym licznie przez mieszkańców i turystów. Takie zagranie powinno zapewnić sieci licznych klientów.

Tymczasem już obecnie Chiny to rynek, gdzie pojawia się najwięcej kawiarni tej amarykańskiej sieci - odnotowuje CNBS. W samym tylko Szanghaju jest ich 600.

Podczas gdy w ostatnim kwartale wyniki Starbucksa raczej nie zachwycały, w Chinach sprzedaż urosła o 8 proc.

Sieć planuje w ciągu najbliższych 3 lat zwiększyć liczbę posiadanych w Chinach lokal z 3 tys. do 5 tys. Co oznacza, że Starbucks musiałaby otwierać nową restaurację średnio co 15 godzin.

Autor: ps/ms / Źródło: CNBC, CNNMoney

Źródło zdjęcia głównego: Starbucks