Amazon stawia na Chiny. Czy Amerykanie podbiją tamtejszy rynek?

Ze świata

ShutterstockAmazon

Największy na świecie sklep internetowy Amazon otwiera swój wirtualny punkt na serwisie Tmall.com. Tym samym, amerykański gigant wchodzi na rynek chińskiego handlu elektoronicznego.

W przeciwieństwie do Amazona, Tmall jest bardziej wirtualnym centrum handlowym, gdzie różne sklepy oferują swoje usługi i bezpośrednio sprzedają produkty konsumentom. Tmall.com nie sprzedaje własnych produktów.

Szeroka oferta

Otwierając sklep na Tmallu, Amazon ma nadzieję na wzmocnienie swojej pozycji w Chinach.

Amazon będzie sprzedawać szeroką gamę produktów, począwszy od odzieży i małych urządzeń gospodarstwa domowego po żywność i zabawki, informuje CNN.

W zeszłym roku, Amazon uruchomił i testował sprzedaż na tamtejszym rynku, oferując na Tmall sprzedaż e-booków dla czytników Kindle.

W 2004 roku, Amazon kupił bowiem Joyo.com, internetowego sprzedawcę chińskich książek, muzyki i wideo, a następnie w 2011 roku przemianował go na firmę Amazon.cn.

Notowania akcji Amazon traciły na swojej wartości o 0,40 proc.

Notowania Amazon.com Inc10.03 | Notowania Amazon.com Incstooq.pl

Autor: mb / Źródło: CNN

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock