Rezygnują z wyrzeźbionych modeli w sklepach. Żeby odzyskać klientów

Ze świata

Abercrombie & FitchAbercrombie & Fitch rezygnuje ze swej dotychczasowej polityki zatrudniania pracowników na podstawie budowy ich ciała lub atrakcyjności fizycznej

Abercrombie & Fitch rezygnuje ze swej dotychczasowej polityki zatrudniania pracowników na podstawie budowy ich ciała lub atrakcyjności fizycznej. Zmiana strategii ma na celu zatrzymać spadki sprzedaży, które w ostatnim roku w USA wyniosły 10 proc.

Firma reprezentuje tzw. amerykański styl życia, specjalizująca się w produkcji ubrań typu "casual luxury" dla ludzi w przedziale wiekowym 18-22 lata.

Zmiana jest częścią przeglądu polityki sklepów mających położyć także większy nacisk na klientów, a mniejszy na wygląd pracowników.

Przywrócić wzrosty

Firma stara się zmienić swój wizerunek po tym jak Abercrombie & Fitch pod koniec ubiegłego roku opuścił długoletni prezes Micheal Jeffries - informuje CNN Money.

Jeffries polaryzował wizerunek firmy przynosząc jej w ciągu ostatnich lat więcej strat niż zysków. Był krytykowany za komentarze mówiące o tym, że "chce mieć tylko dobrze wyglądających ludzi" noszących ubrania jego firmy.

Zmiana strategii ma jednak na celu przede wszystkim odwrócić wielkie spadki jakie zanotowało Abercrombie & Fitch w ostatnim roku. Sprzedaż w USA spadła bowiem o 10 proc., co wyraźnie odbiło się także na notowaniach firmy.

25.04 | NOTOWANIA ABERCROMBIE & FITCH W UJĘCIU ROCZNYM25.04 | NOTOWANIA ABERCROMBIE & FITCH W UJĘCIU ROCZNYMstooq.pl

- Skupiamy się nie na przeszłości, a przyszłości, a tam jest pełna zbieżność, że te zmiany są słuszne - zadeklarował Christos Angelides, nowy prezes A&F.

Zmiany, zmiany

Zmiany mają także dotyczyć atmosfery i wystroju wnętrz w sieciach sklepów w Abercrombie & Fitch - informuje CNN Money.

Pod rządami Jeffries'a, pracownicy sklepu byli określani jako "modele", ale nowa polityka to zmienia i odtąd będą oni nazywani "przedstawicielami marki".

Po zmianach, amerykańska firma odzieżowa porzuci również otwieranie sklepów z udziałem skąpo ubranych modeli. Mają być oni być w pełni ubrani, co ponadto wpłynie także na treść nowych kampanii reklamowych Abercrombie & Fitch.

Autor: mb / Źródło: CNN

Źródło zdjęcia głównego: Abercrombie & Fitch