Technologiczna rewolucja w harcerskich kwestach. Puszki z czytnikiem kart

Z kraju

Związek Harcerstwa PolskiegoZbiórki w ramach akcji "Zbliż wakacje" ruszyły w miniony weekend i potrwają do wakacji

Związek Harcerstwa Polskiego (ZHP) wprowadza technologiczną rewolucję w kwestach. Dzięki innowacyjnym puszkom z technologią zbliżeniową, datki dla harcerzy można przekazywać także za pomocą karty płatniczej.

Zbiórki w ramach akcji "Zbliż wakacje", podczas których debiutuje technologiczna nowinka, ruszyły w marketach Simply w miniony weekend i potrwają do wakacji.

Poprzez jedno zbliżenie karty będzie można przekazać symboliczną kwotę 2 zł.

Bariera

ZHP od lat przeprowadza kwesty i oferuje drobne usługi, jak np. pakowanie zakupów w sklepach. Przy okazji tegorocznej akcji, pozarządowa organizacja samodzielnie gromadzi środki na wakacje.

Od tego roku, ZHP będzie dysponować serią elektronicznych puszek, dzięki którym wszyscy chętni będą mogli "prosto i szybko przekazać datek metodą zbliżeniową".

Jak tłumaczą przedstawiciele ZHP, doświadczenie ostatnich lat pokazało, że barierą w prowadzeniu zbiórek był fakt, że potencjalni darczyńcy często nie posiadali przy sobie gotówki. Standardem stało się przekazywanie środków przelewem bankowym, ale wymaga, to znacznie większego zaangażowania aniżeli bezpośredni kontakt z wolontariuszem.

Z badania zrealizowanego w marcu 2014 roku przez Instytut Homo Homini wynika bowiem, że 31 proc. Polaków "zawsze korzysta z karty płatniczej na zakupach", a aż 41 proc. najczęściej "płaci kartą debetową za zakupy spożywcze".

Czas więc na unowocześnienie ulicznej kwesty - najstarszego sposobu zbierania pieniędzy na cele dobroczynne - podkreśla ZHP.

Ponadto, szacunkowe dane Narodowego Banku Polskiego za trzeci kwartał ubiegłego roku pokazują, że w obiegu było już wówczas 24,5 mln kart z funkcją zbliżeniową, czyli 69 proc. wszystkich kart płatniczych.

ZHP rozpoczyna technologiczną rewolucję w kwestach31.03 | Zbiórki w ramach akcji "Zbliż wakacje", podczas których debiutuje technologiczna nowinka, ruszyły w marketach Simply w miniony weekend i potrwają do wakacjiZwiązek Harcerstwa Polskiego

Partnerem akcji jest Getin Bank. Specjalne puszki z okazji akcji - "Zbliż wakacje", przygotowali dla ZHP znani polscy graficy.

Związek Harcerstwa Polskiego, to największa w Polsce organizacja pozarządowa dzieci i młodzieży, licząca dziś ponad 100 tysięcy członków.

Autor: mb//bgr / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Związek Harcerstwa Polskiego