Przegląd prasy. Problem z dobrymi donosicielami. Przez pieniądze i brak przepisów

Z kraju

Kara więzienia za drogi obiad. Ostra walka z korupcjąTVN24 BiS
wideo 2/6

Zbieranie od obywateli informacji o kartelach przynosi już pewne efekty. Przez pierwsze trzy miesiące UOKiK odebrał 380 e-maili i 675 telefonów - pisze piątkowa "Rzeczpospolita".

W kwietniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił specjalną infolinię oraz adres e-mailowy, przez które można informować o zmowach cenowych. Przez pierwsze trzy miesiące UOKiK odebrał 380 e-maili i 675 telefonów. Jak czytamy w artykule, większość nie była jednak związana z kartelami, ale z infolinii korzystali też niezadowoleni konsumenci.

- Wiele osób nie wie, czym się zajmujemy oraz co to jest naruszenie konkurencji, i dopytuje o to - mówi Marta Skrobisz, naczelnik wydziału w Departamencie Ochrony Konkurencji, którą cytuje "Rz". - Jesteśmy jednak zadowoleni, bo było kilkanaście sygnałów, które nas zainteresowały. Chociaż żadne postępowanie, nawet wyjaśniające, nie zostało jeszcze wszczęte, to już odbyliśmy kilka spotkań z sygnalistami - dodaje.

Jak podaje "Rzeczpospolita", wcześniej także istniała możliwość informowania urzędu o porozumieniach kartelowych, ale mało kto chciał to robić oficjalnie, a anonimowe zgłoszenia były bardzo rzadkie.

Autor: gry / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock