Przejęcie na polskim rynku kablówek. Powstanie kolos z milionami klientów

Z kraju

UPCUPC chce przejąć Multimedia

Akcjonariusze Multimedia Polska podpisali przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. akcji Multimedia Polska za 3 mld zł na rzecz UPC Polska - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej grupy, tj. energii, gazu i ubezpieczeń.

Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na dokonanie koncentracji. Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł .

"Ostateczna cena będzie uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego (RGU, przychody, EBITDA) na dzień zamknięcia transakcji." - zaznaczono w komunikacie.

Spółka dodaje, że wycena została dokonana w oparciu o wyniki biznesu telekomunikacyjnego za 2015 r. Rozliczenie transakcji nastąpi w gotówce. Doradcą finansowym sprzedających był UBS Investment Bank.

Kolos na rynku

Połączony podmiot będzie obejmował swoim zasięgiem ponad 4 mln gospodarstw domowych i firm. "Jako Multimedia zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i obecnego akcjonariatu grupy Multimedia, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii" - powiedział prezes spółki Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

Jego zdaniem, rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku.

Operator sieci kablowych

UPC Polska to największy operator sieci kablowych w Polsce, którego sieci obejmują 3,1 mln gospodarstw domowych w Polsce. Multimedia Polska to trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce, którego sieci obejmują 1,6 mln gospodarstw domowych. Multimedia Polska to ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych – telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Wśród usług dla domu spółka oferuje również ubezpieczenie mieszkania, wideo monitoring, energię elektryczną oraz gaz.

Młodzież w dobie internetu. "Cały czas są online":

Młodzież w dobie internetu. "Cały czas są online"tvn24bis

Autor: PMB//ms / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: UPC