Przedłużali umowy bez zgody klientów. UOKiK nałożył pół miliona kary

Z kraju

vectra.plUOKiK nałożył karę na spółkę Vectra

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył na operatora telewizji kablowej, dostawcę internetu spółkę Vectra karę 493 252 zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony - poinformował Urząd w komunikacie w środę.

Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na sześciomiesięczny okres. Klienci spółki nie mieli możliwości podjęcia samodzielnej decyzji o dalszym korzystaniu z usług.

Jak informuje w komunikacie UOKiK, Vectra zaprzestała już takich działań.

Od 2013 roku

Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy. "W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry" - czytamy w komunikacie. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony – powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję. Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne. Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu.

Autor: mn / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: vectra.pl