TVN najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w listopadzie

Z kraju

TVNMasterChefa regularnie oglądało 2,5 mln osób

W listopadzie 2016 roku TVN był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej (16-49). Dzięki doskonałej jesiennej ofercie programowej stacja zwiększyła swoje całodobowe udziały we wszystkich najważniejszych grupach.

TVN był najchętniej oglądany wśród tzw. Wielkiej Czwórki w kluczowej dla reklamodawców grupie komercyjnej (16-49), zarówno w godzinach wieczornych 18:00-23:00 (15,6 proc.), jak i przez cały dzień (13,7 proc.). Stacja utrzymała pozycję lidera również w komercyjnej grupie widzów 16-49 z dużych miast oraz wśród wielkomiejskiej widowni 16-49 z wysokimi dochodami.W porównaniu do roku ubiegłego, TVN zwiększył swoje całodobowe udziały we wszystkich najważniejszych grupach. W grupie 4+ udział w rynku wzrósł o 1,3 proc., a w grupie 16-49 o 6,7 proc. Rekordowy wzrost o 15,5 proc. nastąpił wśród widowni wielkomiejskiej w wieku 16-49 lat.Grupa TVN odnotowała również zwiększenie udziałów w rynku - o 2,7 proc. w grupie ogólnej 4+, o 4,2 proc. wśród widowni w wieku 16-49 lat oraz o 6,6 proc. w grupie widzów 16-49 mieszkających w dużych miastach.Doskonałe wyniki TVN to rezultat bogatej oferty programowej, którą stacja przygotowała dla widzów w jesiennym sezonie. Mam Talent pozostał najpopularniejszym programem rozrywkowym i liderem swojego pasma nadawania, przyciągając przed telewizory do 3,2 mln widzów.Ogromną popularnością cieszył się program Azja Express, dając TVN pozycję lidera rynku w grupie 16-49 i przyciągając średnio 1,6 mln widzów, przy średnim udziale na poziomie 18,3 proc. Rekordową oglądalność we wszystkich grupach docelowych odnotował Ślub od pierwszego wejrzenia. Podczas nadawania programu, TVN był najchętniej oglądaną stacją, osiągając 21,6 proc. udziału w grupie komercyjnej 16-49.Pokonana konkurencjaNowy paradokument 19+ był w listopadzie liderem w grupie 16-49 ze średnim udziałem w rynku na poziomie 16,0 proc. Serial Na Noże pokonał konkurencję w grupie 16-49 zamieszkującą duże miasta, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 17,3 proc. i widownią sięgającą do 1,4 mln. Ogromną popularnością cieszyły się także programy kulinarne. MasterChefa regularnie oglądało 2,5 mln osób (18,5 proc. udziału w rynku w grupie 16-49), a średnia widownia Kuchennych rewolucji sięgała 2,3 mln osób (22,0 proc. udziału w grupie 16-49).TVN-owskie propozycje serialowe także miały się świetnie. Na Wspólnej regularnie przyciągało przed telewizory ponad 2,2 mln Polaków, a średni udział programu w grupie 16-49 sięgnął 15,0 proc. Kolejny sezon Drugiej Szansy w listopadzie oglądało do 1,9 milionów widzów, przy udziale w rynku sięgającym 16,5 proc. w grupie 16-49.W listopadzie główny program informacyjny Fakty po raz kolejny pokonał swoich konkurentów. Fakty oglądało średnio 3,3 mln widzów przy udziale w rynku 22,6 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (Wiadomości TVP - 13,5 proc., Wydarzenia Polsatu - 18,1 proc.).Michał Żurawski i Ludwik Borkowski o "Azja Express":

Udział stacji TVN w najważniejszych grupach docelowych w listopadzie 2016 r.mat. prasowe
Wzrost udziałów TVN i Grupy TVN w rynku w ujęciu całodobowym w listopadzie 2016 r.mat. prasowe

Autor: mb//ms / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: TVN