TVN24 Biznes | Z kraju

Klienci Taurona widzieli dane innych osób. "W nocy usterka została usunięta"

TVN24 Biznes | Z kraju

Aktualizacja:
Autor:
kris/dap
Źródło:
TVN24 Biznes
Ceny prądu rosną. Ekspert ocenia działania rządzących
Ceny prądu rosną. Ekspert ocenia działania rządzącychTVN24
wideo 2/7
TVN24Ceny prądu rosną. Ekspert ocenia działania rządzących

W środę po południu Na Kontakt 24 otrzymaliśmy sygnały o problemach w funkcjonowaniu serwisu Mój Tauron. Po zalogowaniu do konta klienci widzieli dane innych osób korzystających z usług tej firmy energetycznej. "Natychmiast po zidentyfikowaniu tego problemu wyłączyliśmy serwis w wersji dostępnej na komputerach" - przekazała tego samego dnia wieczorem TVN24 Biznes Elżbieta Bukowiec, rzeczniczka prasowa Tauron Sprzedaż. W czwartek poinformowała, że w nocy usterka została usunięta.

Klienci Taurona widzieli dane innych osób

W środę po południu klienci Taurona informowali o nietypowym błędzie w serwisie internetowym spółki. "Po zalogowaniu się przed chwilą do Mój Tauron (system zarządzania umowami na prąd w Tauronie) zobaczyłem dane kompletnie obcych osób z obcych lokalizacji. Po kliknięciu w szczegóły umowy mogę zobaczyć dane osób, numer telefonu, numer umowy, numer płatnika, adres mailowy, mogę również dokonać zmian tych danych, zobaczyć saldo, niezapłacone faktury. Po odświeżeniu ładują się dane kolejnych innych osób (pisownia oryginalna - red.)" - napisał na Kontakt 24 internauta Piotr.

Dodał, że dzwonił na infolinię firmy. "Wiedzą, że jest problem, ale konsultanci nie potrafią udzielić odpowiedzi na pytanie, jakie działania zostały podjęte" - stwierdził.

Z kolei pani Beata napisała: "Po zalogowaniu w Mój Tauron widzimy dane innych klientów, nie własne! Po kolejnym zalogowaniu widzę znów kogoś następnego - niedopuszczalny brak zabezpieczeń naszych danych".

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO >>>

"Problemy techniczne" w Tauronie

W tej sprawie zwróciliśmy się z pytaniami do firmy. Tuż po godzinie 19.00 odpowiedzi udzieliła rzeczniczka spółki Tauron Sprzedaż Elżbieta Bukowiec.

"W wyniku problemów technicznych w serwisie Mój Tauron niektórzy klienci, logujący się do serwisu z komputerów, mogli mieć dostęp do danych innych klientów. Podkreślam, że w serwisie Mój Tauron nie posługujemy się pełnym numerem PESEL klienta, ani numerem dokumentu tożsamości. W związku z tym ryzyko zaciągania zobowiązań finansowych nie występuje" - zaznaczyła Bukowiec.

"Wkrótce usterka techniczna zostanie usunięta. Podkreślamy, że dane klientów zapisane na serwerach obsługowych Taurona są bezpieczne" - dodała rzeczniczka.

"W nocy usterka została usunięta"

W czwartek rano Elżbieta Bukowiec potwierdziła TVN24 Biznes usunięcie awarii. "W nocy usunięta została usterka w serwisie Mój Tauron. Wszystko działa już prawidłowo i można korzystać z platformy obsługowej. Dziękujemy klientom, którzy zgłosili ten problem" - napisała.

Autor:kris/dap

Źródło: TVN24 Biznes

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock

Pozostałe wiadomości