Studenci kierunków biznesowych stawiają na branżę bankową i FMCG

Z kraju

ShutterstockDuże różnice występują w celach, jakie stawiają sobie młodzi ludzie

Od 2008 r. nie słabnie wśród polskich studentów kierunków biznesowych popularność branży bankowej i FMCG (dobra szybko zbywalne) – wynika z raportu „Talenty w bankowości 2014” firmy Deloitte, a informuje o tym „Puls Biznesu”.

W branży FMCG chciałoby pracować ok. 22 proc. z ponad 6,6 tys. badanych, a bankowej – ok. 18 proc. Podobnie jest na świecie, gdzie przebadano opinie 174 tys. osób.

Duże różnice występują w celach, jakie stawiają sobie młodzi ludzie. Na świecie są to przede wszystkim: równowaga między życiem prywatnym i zawodowym (ok. 52 proc.), stabilizacja i poczucie bezpieczeństwa zatrudnienia (44 proc.), zdobycie pozycji lidera (41 proc.). W Polsce jest to przede wszystkim stabilizacja i bezpieczeństwo zatrudnienia (65 proc.), bycie ekspertem (55 proc. – na świecie wskazywane najrzadziej).

Autor: /gry / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock