Ostatni odcinek S3 coraz bliżej. Ma kosztować mniej, niż planowano

TVN24 Biznes

Autostrady, gazociągi, porty lotnicze. Co Polska może wybudować za unijne fundusze?TVN24 BiS
wideo 2/3

Dwanaście firm złożyło oferty w przetargu na budowę odcinka trasy S3 na Dolnym Śląsku, łączącego Bolków z Kamienną Górą. Najdroższa oferta na budowę ponad 16 kilometrów trasy wynosi ponad 1,7 mld zł, a najtańsza ponad 1 mld zł.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuję przeznaczyć na budowę S3 między Bolkowem a Kamienną Górą ponad 2,1 mld zł. W przetargu najniższą cenę - nieco ponad 1 mld zł - zaoferowała włoska firma Astaldi, najwyższą zaś - ponad 1,7 mld zł - konsorcjum, którego liderem jest firma IDS-BUD - podano w środowym komunikacie.

Dwa odcinki

Wykonawcę tej inwestycji wyłoni komisja przetargowa. Umowa z nim ma zostać podpisana w II kwartale 2018 roku. Budowa ostatniego fragmentu S3 na Dolnym Śląsku została podzielona na dwa odcinki - z Bolkowa do Kamiennej Góry oraz z Kamiennej Góry do Lubawki. Łącznie to ponad 31 km trasy, na której planowane są 62 obiekty inżynieryjne (mosty, wiadukty przejścia dla zwierząt). Na Dolnym Śląsku obecnie budowany jest fragment trasy S3 łączący Nową Sól (województwo lubuskie) z Bolkowem. Całość tej inwestycji ma kosztować ponad 3 mld zł, a w całości odcinek powinien być przejezdny w 2018 roku. Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.

Powstanie odcinek S3 z Bolkowa do Kamiennej GóryGDDKiA

Autor: mb/ms / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA, TVN24