PZU aktualizuje strategię. Uprości ofertę, zacieśni współpracę z Aliorem i Pekao

Z kraju

Grupa PZU to jedna największych instytucji finansowych w Polscetvn24
wideo 2/2

PZU planuje uproszczenie oferty produktowej i zakłada zacieśnienie współpracy z Alior Bankiem i Pekao SA. Ubezpieczyciel poinformował dziś o aktualizacji swojej strategii do 2020 roku. Grupa zakłada, że do tego czasu jej aktywa filaru bankowego wzrosną do co najmniej 300 miliardów złotych.

- Chcemy stać się "mistrzami" danych, to być może jest największy niewykorzystany potencjał grupy (…) chcemy zwiększyć współpracę wszystkich jednostek w ramach grupy PZU - powiedział podczas prezentacji strategii Paweł Surówka, prezes PZU SA. - Przede wszystkim chcemy zmienić relacje z klientami - nie chcemy mówić o produktach, a chcemy mówić o jego potrzebach – dodał.

Miliard ze składek

PZU podało, że planuje pozyskać miliard złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i milion nowych klientów dla banków. Wiceprezes PZU Tomasz Kulig poinformował, że aktualizacja strategii pozostaje bez wpływu na przedstawioną wcześniej politykę kapitałową i dywidendową ubezpieczyciela. - Nie zmieniamy nic, jeśli chodzi o założenia polityki kapitałowej. Strategia będzie realizowana przy dzisiejszej polityce dywidendowej zakładającej wypłacanie do 80 proc. skonsolidowanego zysku PZU – powiedział Kulik. PZU podało, że do 2020 roku osiągnie co najmniej 300 mld zł aktywów w segmencie bankowym, a wynik finansowy netto tego segmentu będzie przyczyniał się do wyniku grupy PZU na poziomie co najmniej 900 mln zł. "Przedstawione założenia odnoszą się do segmentu bankowego w Grupie PZU niezależnie od modelu współpracy między bankami w Grupie" - podało PZU.

Współpraca z Alior Bankiem i Pekao SA

W październiku 2017 r. zależne od PZU banki Pekao i Alior informowały, że przeanalizują możliwości współpracy. W tym celu banki podpisały list intencyjny dotyczący wstępnych analiz wykonalności ich potencjalnej współpracy lub połączenia obu podmiotów. Do inicjatyw z nowej strategii PZU wymienia także m.in.: "radykalne" uproszczenie oferty produktowej, inwestycje w integrację baz danych, która zapewnić ma pełny obraz klienta oraz program lojalnościowy i odmłodzenie bazy klientów. PZU planuje, że docelowo będzie miał 5 tys. uniwersalnych sprzedawców w ramach sieci własnej (ok. 50 proc. sprzedawców). Sprzedawcy ci mają oferować produkty co najmniej 3 spośród 5 linii biznesowych (ubezpieczenia majątkowe, upieczenia na życie, opieka medyczna, produkty inwestycyjne, produkty bankowe).

Autor: tol / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe