Reklama wprowadzała w błąd. Salony zwrócą klientom część pieniędzy

Z kraju

ShutterstockFirmy dobrowolnie zobowiązały się, że oddadzą klientom 10 proc. wartości zakupów w salonach meblowych

Rabat na cały asortyment - tymi hasłami salony meblowe Agata Meble oraz Black Red White reklamowały swoje oferty. Nie informowały jednak o tym, że nie wszystkie produkty są objęte promocją. Firmy dobrowolnie zobowiązały się, że oddadzą klientom 10 proc. wartości zakupów - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wątpliwości UOKiK wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White.

Rabat na meble

Promocja w sklepach Black Red White obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble w lutym i marcu ubiegłego roku. Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10 proc. rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty - poinformował UOKiK.

W rzeczywistości, w obu salonach klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach - wskazał UOKiK

Jak podał urząd, Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto, obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich.

Zobacz, obywatelski projekt ustawy ograniczającej handel w niedzielę już w Sejmie:

W Sejmie złożono projekt ustawy ograniczającej handel w niedzieletvn24

Autor: tol//ms / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock