Olej rzepakowy jest coraz popularniejszy w Polsce ze względu na jego uniwersalność i dostępność, pozytywną opinię ma także u ekspertów - informuje Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, które jest autorem kampanii "Pokochaj olej rzepakowy".
Dowodem rosnącej popularności oleju rzepakowego są badania AC Nielsen, które pokazały, że od stycznia 2017 roku do lipca 2017 roku udział oleju rzepakowego na polskim rynku wzrósł z 81,7 proc. do 83,5 proc.
Jakie powody
Natomiast w czerwcu br. dom badawczy GFK na zlecenie kampanii "Pokochaj olej rzepakowy" przeprowadził badania dotyczące wiedzy na temat olejów roślinnych. Z badania wynika, że respondenci wybierają olej rzepakowy ze względu na jego uniwersalność, a także dostępność. 91 procent badanych kupuje olej rzepakowy ze względu na doskonałą przydatność do smażenia. Ponadto, 69 procent ankietowanych wskazywało na wysoką zawartość w nim nienasyconych kwasów tłuszczonych, a dla 93 procent badanych argumentem za była przystępna cena.
Zalety oleju rzepakowego doceniają także eksperci, 93 procent z nich rekomenduje używanie tego oleju ze względu na jego neutralny smak, a 50 procent uważa, że olej rzepakowy pomaga w obniżaniu cholesterolu i w walce z miażdżycą. 69 procent ekspertów poleca olej rzepakowy ze względu na duża zawartość witaminy E, zaś 51 procent wskazuje, że jest on naturalnym źródłem kwasów omega-3. Zarówno wśród konsumentów, jak i ekspertów olej tłoczony na zimno cieszy się dużą popularnością: 65 procent badanych konsumentów deklaruje, że używa takiego oleju, a 70 proc. uważa, że jest on idealny do smażenia z powodu wysokiego punktu dymienia.
O kampanii
Kampania "Pokochaj olej rzepakowy" trwa od 2011 roku, obecnie jest to już druga edycja, która zakończy się w 2018 roku. Budżet kampanii wynosi 1,6 mln euro. Jej celem jest zwiększenie spożycia oleju rzepakowego. Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów powstało w 2007 roku, skupia firmy olejarskie, których produkcja stanowi 90 procent rynku.
Autor: mb/gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock