Dowodem rosnącej popularności oleju rzepakowego są badania AC Nielsen, które pokazały, że od stycznia 2017 roku do lipca 2017 roku udział oleju rzepakowego na polskim rynku wzrósł z 81,7 proc. do 83,5 proc.
Jakie powody
Natomiast w czerwcu br. dom badawczy GFK na zlecenie kampanii "Pokochaj olej rzepakowy" przeprowadził badania dotyczące wiedzy na temat olejów roślinnych. Z badania wynika, że respondenci wybierają olej rzepakowy ze względu na jego uniwersalność, a także dostępność.91 procent badanych kupuje olej rzepakowy ze względu na doskonałą przydatność do smażenia. Ponadto, 69 procent ankietowanych wskazywało na wysoką zawartość w nim nienasyconych kwasów tłuszczonych, a dla 93 procent badanych argumentem za była przystępna cena.
Zalety oleju rzepakowego doceniają także eksperci, 93 procent z nich rekomenduje używanie tego oleju ze względu na jego neutralny smak, a 50 procent uważa, że olej rzepakowy pomaga w obniżaniu cholesterolu i w walce z miażdżycą. 69 procent ekspertów poleca olej rzepakowy ze względu na duża zawartość witaminy E, zaś 51 procent wskazuje, że jest on naturalnym źródłem kwasów omega-3.Zarówno wśród konsumentów, jak i ekspertów olej tłoczony na zimno cieszy się dużą popularnością: 65 procent badanych konsumentów deklaruje, że używa takiego oleju, a 70 proc. uważa, że jest on idealny do smażenia z powodu wysokiego punktu dymienia.
O kampanii
Kampania "Pokochaj olej rzepakowy" trwa od 2011 roku, obecnie jest to już druga edycja, która zakończy się w 2018 roku. Budżet kampanii wynosi 1,6 mln euro. Jej celem jest zwiększenie spożycia oleju rzepakowego.Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów powstało w 2007 roku, skupia firmy olejarskie, których produkcja stanowi 90 procent rynku.
Autor: mb/gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock