Przegląd prasy: Polacy nie myją zębów, biznes zaciera ręce

Z kraju

ShutterstockZ badań wynika, że co piąty Polak myje zęby tylko raz dziennie a 3,8 mln nie myje ich w ogóle

Polacy stronią od szczoteczek do zębów. Skutek? Połowa osób po 40 roku życia nosi protezy napędzając rynek stomatologiczny i sprzedaż akcesoriów bez recepty - pisze "Puls Biznesu".

Z badań wynika, że co piąty Polak myje zęby tylko raz dziennie a 3,8 mln nie myje ich w ogóle. Słaba higiena w połączeniu z brakiem opieki stomatologicznej w szkołach (obecny rząd planuje ją przywrócić) ma fatalne skutki.

Ogromny potencjał rynku

W grupie wiekowej powyżej 40 roku życia 51 proc. osób nosi protezy - częściowe lub całościowe - wynika z badania wykonanego na zlecenie GSK Consumer Healthcare. To 8,5 mln ludzi, czyli co trzeci dorosły Polak. - Bardzo często nawet bliscy nie wiedzą o noszonych protezach - mówi Carol-Ann Stewart, dyrektor generalna GSK na Polskę i kraje bałtyckie. Według szacunków rynek protez w Polsce to 1,4 mld zł (cały rynek stomatologiczny to grubo ponad 10 mld zł). Dużo pieniędzy idzie również na produkty dodatkowe - jak np. kremy do protez, czyszczące lub mocujące. Rynek ten jest wart ok. 100 mln zł, ale zdaniem producentów potencjał jest kilkakrotnie większy.

Autor: ToL//bgr / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock