Historyczny most w nowej odsłonie. Pociągi pojadą szybciej

TVN24 Biznes

Historyczny most w nowej odsłonie. Pociągi pojadą szybciejPKP PLK
wideo 2/5

Sześć milionów złotych kosztował zakończony właśnie remont mostu na Bugu, na trasie Siedlce-Czeremcha, w miejscowości Mierzwice-Kolonia - podały w środę PKP PLK.

Wyremontowany most kolejowy na Bugu, na trasie z Siedlec (Mazowsze) do Czeremchy (Podlasie), pochodzi z 1905 roku. "W ramach prac między innymi naprawiono uszkodzone elementy konstrukcji stalowej, wymieniono podkłady, zainstalowano urządzenia zapobiegające możliwości wykolejenia się pociągów. Mogą teraz tamtędy jeździć pociągi o większych gabarytach" - poinformował w komunikacie Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Modernizacja tak zwanych linii objazdowych prowadzona jest przed pracami na trasie Rail Baltica.

Kolejne inwestycje

Most o długości 320 metrów tworzą trzy stalowe przęsła na kamiennych filarach. W trakcie remontu pociągi jeździły po jednym torze, a teraz, po zakończeniu prac - po dwóch torach. Prace trwały od marca 2017 roku. "Naprawa historycznego mostu nad Bugiem w miejscowości Mierzwice-Kolonia to możliwość skrócenia czasu przejazdu pociągów. Poprawi się prędkość i płynność jazdy, co przełoży się na sprawne prowadzenie pociągów pasażerskich i towarowych na trasie Siedlce–Czeremcha" - poinformował Jakubowski.

Ukończono remont mostu na Bugu na trasie Siedlce-CzeremchaGoogle Maps

Prace przeprowadzono w ramach modernizacji na tzw. liniach objazdowych nr 31, 32 i 36. Poprzedzają one prace na międzynarodowej trasie kolejowej Rail Baltica (E75), która prowadzi z Warszawy przez Białystok, Ełk, Suwałki do granicy Litwą. Modernizacje linii zapasowych kosztują około 200 mln zł i są dofinansowane z unijnego programu Connecting Facility Europe-CEF; wykonuje je konsorcjum firm: Track Tec Construction sp. z o.o. i Intop Warszawa sp. z o.o.

Autor: mb/ms / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK