Dobry wynik PKP Intercity. Pięć mln pasażerów więcej w niecały rok

Z kraju

PKPOd początku roku przyrost liczby pasażerów we wszystkich pociągach PKP Intercity wyniósł 21,2 proc.

Od stycznia od listopada br. PKP Intercity przewiozło 28,5 mln pasażerów, czyli o 5 mln więcej niż w analogicznym okresie 2014 r.- poinformowało we wtorek PKP Intercity. - Liczymy, że w 2016 r. przewieziemy 37 mln pasażerów - zapowiada prezes spółki Jacek Leonkiewicz.

Przewoźnik od początku roku notuje wzrost przewiezionych pasażerów w stosunku do ubiegłego roku. Największy wzrost nastąpił w miesiącach wakacyjnych tj. w lipcu o 3,2 mln, a w sierpniu o 3,3 mln więcej niż analogicznych miesiącach roku 2014 r.

Lepsza oferta

- Dynamiczny wzrost liczby pasażerów to efekt połączenia atrakcyjnej oferty, dobrych czasów przejazdu oraz coraz większej liczby komfortowych pociągów. Liczymy, że dzięki nowemu rozkładowi jazdy, który został wdrożony, w przyszłym roku będzie z nami podróżowało co najmniej 37 mln pasażerów – uważa Leonkiewicz. - Realnym jest, że w tym roku przewieziemy ponad 31 mln pasażerów - dodał. Dynamicznie rozwijał się segment ekonomiczny. W przypadku pociągów objętych umową o dofinansowanie z budżetu państwa (TLK i IC) praca eksploatacyjna była o 13 proc. wyższa niż w 2014 r., przy wzroście liczby pasażerów o blisko 2 mln. - Dzięki temu należna rekompensata w przeliczeniu na pociągokilometr oraz na każdego przewiezionego pasażera jest niższa niż rok wcześniej - podkreślił przewoźnik.

Mapa nowych połączeń PKPtvn24.pl

Duży wzrost

W sumie, od początku roku przyrost liczby pasażerów we wszystkich pociągach PKP Intercity wyniósł 21,2 proc. r/r, a w przypadku pracy eksploatacyjnej o 19,1 proc. Przewoźnik poinformował także, że w pierwszym dniu obowiązywania nowego rozkładu jazdy (13 grudnia 2015 r.) z jego usług skorzystało o 44 proc. więcej klientów niż w pierwszym dniu funkcjonowania rozkładu 2014/2015. - Cieszy nas w szczególności fakt, że przyrost pasażerów jest znacznie większy niż wzrost pracy eksploatacyjnej. Oznacza to, że coraz lepiej trafiamy z ofertą do naszych klientów - podkreślił Leonkiewicz.

Zobacz pierwszy rok pendolino na infografice.

Autor: msz/ / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: PKP