Sprzedają paliwo, ale chcą więcej. Polski koncern postawi na żywność

Z kraju

Zmiany w zarządzie PKN OrlenPKN Orlen
wideo 2/2

Do końca tego roku Polski Koncern Naftowy Orlen na 180 swoich stacjach paliw w całej Polsce chce oferować usługi gastronomiczne i możliwość szybkich zakupów - poinformowała spółka. Obecnie takie usługi firma świadczy na 108 stacjach paliw.

Podobne usługi firma rozwija na swoich stacjach także na Litwie, w Niemczech i w Czechach, gdzie do końca roku będzie funkcjonować ponad 40 stop.cafe, czyli punktów z ofertą gastronomiczną – podkreślił PKN Orlen, informując w poniedziałek o planach dotyczących swych stacji paliw.

Nie tylko w Polsce

Rozwój segmentu sprzedaży pozapaliwowej, zgodnie ze strategią płockiego koncernu, to "wyjście naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów" - stąd, oprócz formuły gastronomicznej stop.cafe, także wprowadzenie możliwości szybkich zakupów dzięki punktom O!Shop na stacjach paliw spółki. "O tym, że koncept stop.cafe i O!Shop znakomicie wpisuje się w oczekiwania konsumentów, najlepiej świadczy fakt, że przebudowane stacje generują zarówno wzrost liczby transakcji, jak i wyższą sprzedaż pozapaliwową" – powiedział członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży Zbigniew Leszczyński, cytowany w komunikacie spółki.

Własna marka

W ostatnim czasie PKN Orlen informował o planach wprowadzenia do sprzedaży na ponad 1200 własnych stacji paliwowych produktów spożywczych pod marką należąca do tej spółki. Produkty wywodzące się z różnych regionów Polski dostępne będą na stacjach w czterech województwach: małopolskim, warmińsko-mazurskim, podlaskim i pomorskim. PKN Orlen posiada w Polsce ok. 1700 stacji paliwowych, a poprzez spółki zależne także w Czechach - ponad 300 pod marką Benzina, na Litwie - ponad 30 pod marką Orlen i Ventus oraz w Niemczech, gdzie działa ponad 550 placówek, głównie pod marką Star.

Autor: ps/gry / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock