Pięciu chętnych do budowy odcinka trasy Via Baltica

Z kraju

Drogie tankowanie na autostradach. Co zrobić, aby nie przepłacać?TVN Turbo
wideo 2/3

Pięć konsorcjów i firm chce zaprojektować i zbudować 18-km odcinek trasy S61 Via Baltica od węzła Stawiski do początku obwodnicy Szczuczyna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła przetargowe oferty.

Najtańszą ofertę - 333,2 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia - poinformował rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski. Najdroższą - firma PORR - 415,57 mln. zł. Na to zadanie drogowcy planowali przeznaczyć ponad 415,5 mln zł.

Fragment Via Baltica

Malinowski poinformował, że oferenci przedstawili różne propozycje w innych kryteriach przetargowych niż cena i będzie to po raz pierwszy brane pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Cena stanowi 60 proc. kryteriów oceny. Przypomniał, że w trakcie wyboru wykonawców są dwa odcinki S61: Kolno – Stawiski (przetargowe oferty otwarto 15 maja) oraz Stawiski – Szczuczyn, na który oferty otwarto w środę. - W najbliższych tygodniach planowane jest podpisanie umowy na projekt i budowę drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna - poinformował Malinowski. Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie. Cała polska część Via Baltica ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą

Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA