Pendolino dojechało do Gdańska w 2 godz. i 31 min. Z pasażerami pojedzie 14 grudnia

Z kraju

Aktualizacja:
TVN24 Biznes i ŚwiatPendolino jedzie z Warszawy do Gdańska

Dziś skład Pendolino, z dziennikarzami na pokładzie, przejechał z Warszawy do Gdańska. Podróż trwała 2 godziny i 31 minut. Regularne przejazdy pasażerskie mają się rozpocząć 14 grudnia. Składy ze stolicy do Trójmiasta będą jeździły około trzech godzin, dziś podróż ta zajmuje nawet sześć godzin.

Do tej pory bilety na Pendolino kupiło ponad 22 tys. pasażerów. Jak mówił w TVN24 Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK, pociągi są cały czas testowane. Służą m. in. do szkolenia maszynistów.

- Dziś pokazujemy, z jaką prędkością i w jakim czasie może dojechać Pendolino z Warszawy do Gdańska. To będzie ten czas, który będzie obowiązywał w rozkładzie jazdy obowiązującym od 14 grudnia - 2 godz. 58 minut na trasie z Warszawy do Gdańska - podkreślił Dutkiewicz.

Pendolino pasażerów zabierze 14 grudniatvn24

Pendolino na torach

14 listopada Spółka PKP Intercity poinformowała, że zamiast 13 składów na trasy wyruszy 9 składów Pendolino. Na szlaku z Warszawy do Gdyni pojawi się o pięć pociągów Pendolino mniej niż zakładano; szlak z Warszawy do Krakowa obsługiwać będzie o dwa Pendolino mniej, a na trasie z Warszawy do Katowic - o trzy. Liczba pociągów Pendolino na szlaku z Warszawy do Wrocławia nie ulegnie zmianie.

Ceny biletów na podróż Pendolino zaczynają się od 49 zł. Po wyczerpaniu puli najtańszych biletów pasażerowie mogą skorzystać z rabatów 30, 20 i 10 proc. w przedsprzedaży. Liczba takich biletów jest również ograniczona, po wyprzedaniu biletów w niższych cenach zaczną obowiązywać stawki bazowe. W Pendolino obowiązywać będą również ulgi ustawowe.

Dzięki Pendolino ma skrócić się czas podróży między największymi miastami. Podróż z Warszawy do Krakowa i Katowic zajmie ok. dwie i pół godziny, do Trójmiasta blisko 3 godz., a do Wrocławia 3 godz. 40 minut. Cena 20 pociągów Pendolino zakupionych przez PKP Intercity to ok. 400 mln euro. Kontrakt o łącznej wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

Autor: mn / Źródło: TVN24 Biznes i Świat, TVN24

Źródło zdjęcia głównego: tvn24

Tagi:
Raporty: