Szybciej z Warszawy do Lublina. Bruksela dorzuci się do budowy drogi ekspresowej

TVN24 Biznes

Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego?tvn24bis.pl
wideo 2/3

Podpisano umowę dofinansowania z Unii Europejskiej budowy liczącego 58,6 km fragmentu drogi S17 na odcinku Garwolin - Kurów. Inwestycja skróci czas podróży między Warszawą a Lublinem - poinformował w czwartek wiceminister rozwoju Witold Słowik.

Projekt polega na budowie drogi ekspresowej S17 Garwolin - Kurów o długości 58,57 km, ale także drogi ekspresowej S12 o długości 11,92 km wraz z budową między innymi: węzłów drogowych, obiektów inżynierskich (mostów, wiaduktów, przepustów), oświetlenia i urządzeń BRD.

- Trasa S17 skróci czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Lublinem, połączy Warszawę z Via Carpatią i skróci znacznie dojazd z Warszawy przez Lublin do Rzeszowa i na teren południowo-wschodniej Polski. Inwestycja ta jest już w trakcie realizacji, zaawansowanie robót już zbliża się do około 14 procent. Odcinek ten ma być skończony w maju 2019 roku - powiedział Słowik podczas podpisywania umowy.

Wartość projektu to około 2,2 mld zł, w tym wkład unijny wynosi prawie 1,2 mld zł.

Budowa trasy S17Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

"Duże znaczenie dla województwa"

- Ta inwestycja wpisuje się w naszą Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w ramach której chcemy stworzyć sieć połączeń pomiędzy najważniejszymi aglomeracjami w kraju i sieć połączeń z naszymi krajami sąsiednimi - dodał wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński. Przypomniał, że niedawno rząd objął całą drogę S17, czyli nie tylko fragment łączący Warszawę z Lublinem, ale i odcinek od Lublina do granicy w Hrebennem, jako priorytetową trasę w strategii rządowej. - Chcemy również zwrócić uwagę, że ta droga ma duże znaczenie dla województwa mazowieckiego, gdyż wyprowadza ruch z Mazowsza w kierunku wschodnim, a ruch na tym odcinku bardzo silnie rośnie - mówił Kwieciński. Wiceminister podkreślił, że rząd zwraca szczególną uwagę na ciągi komunikacyjne północ - południe, czyli takie, które poprawią dostęp do polskich portów nie tylko z krajowych aglomeracji, ale też z południowej części Europy.

Autor: mb//dap / Źródło: PAP