Nowe przystanki na kolejowej mapie Polski

Z kraju

PKP chce wprowadzić opłatę dworcową. Jakub Majewski: obie strony powinny się dogadaćtvn24bis
wideo 2/3

W 2018 roku do użytku zostaną oddane jeszcze dwa nowe przystanki kolejowe, a w przyszłym roku kolejne dwadzieścia - wynika z zapowiedzi PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK).

W 2018 roku oddano do użytku przystanki: Huta Komorowska, Majdan Królewski Podlasek, Markuszowa oraz Ostrów koło Radymna. Do końca roku PKP PLK planują udostępnić budowane przystanki Subkowy Centrum na Pomorzu i Warszawa Koło.

Coraz więcej przystanków

"Nowe stacje i przystanki to odpowiedź PLK na oczekiwania mieszańców i turystów, chcących szybciej i wygodniej korzystać z kolei. To także zmiany obecnych nazw przystanków i stacji. Nowe obiekty są dostępne dla wszystkich pasażerów i dobrze oznakowane. Wraz z prowadzonymi przez PLK największymi od lat inwestycjami kolejowymi, z roku na rok nowych przystanków będzie przybywać" - czytamy w komunikacie PKP PLK.

Jak dodano nowe przystanki to jeden z celów Krajowego Programu Kolejowego. "W przyszłym roku zarządca infrastruktury planuje oddać do użytku ponad 20 nowych przystanków, które zapewnią m.in. lepsze podróże w aglomeracji warszawskiej, wrocławskiej, jeleniogórskiej czy krakowskiej" - zapowiada spółka.

Nowe przystanki na kolejowej mapie Polski w 2018 rokuPKP PLK

Zmiana nazw przystanków

Zmianom ulegają też nazwy istniejących stacji. Takim przykładem jest zmiana nazwy przystanków, np. Warszawa Wola to wcześniej Warszawa Kasprzaka. Natomiast Warszawa Młynów, wcześniej Warszawa Koło, zapewni przesiadki z kolei do innych środków komunikacji miejskiej, w tym metra na nowo budowanej stacji o tej samej nazwie.

W 2017 r. nowe nazwy zyskały stacje i przystanki w m.in.: Suchej Beskidzkiej Zamku (dawniej: Sucha Beskidzka Rynek), Kielcach - Kielce Słowik (wcześniej Słowik Przystanek).

W tym roku w Opolu podróże ułatwiają "nowe" przystanki - Opole Borki (dawniej: Borki Opolskie), Opole Czarnowąsy (dawniej: Czarnowąsy) i Opole Chmielowice (dawniej: Chmielowice).

Podobna sytuacja jest m.in. w Zielonej Górze, gdzie do końca 2018 roku podróżni będą korzystać ze stacji Zielona Góra Główna (dawniej: Zielona Góra), Zielona Góra Przylep (dawniej: Przylep) i Zielona Góra Stary Kisielin (dawniej: Stary Kisielin).

Autor: tol//dap / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: PKP PLK