Marki marketów zagarniają rynek. Firmy przespały i przegrały konkurencję?

Z kraju

ShutterstockMarki sieci handlowych mają się coraz lepiej

Polacy na produkty ze znaczkiem sieci handlowych wydają już 21 mld zł rocznie – donosi "Rzeczpospolita". To właśnie marki własne miały zagarnąć większość wzrostu sprzedaży towarów konsumpcyjnych z ubiegłego roku.

Już prawie co czwartą złotówkę wydaną na artykuły codziennego użytku przeznaczamy na produkty sprzedawane pod marką sieci handlowych - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen.

Sprzedaż rośnie

Według niego to właśnie marki własne zagarnęły większość wzrostu sprzedaży towarów konsumpcyjnych w ciągu 12 miesięcy zakończonych w październiku 2014 r. Sprzedaż marek własnych wzrosła wtedy do 21 mld zł, czyli o 2,8 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. To niemal dziesięciokrotnie więcej niż jest warta sprzedaż produktów markowych. Zdaniem Jacka Kalla, profesora marketingu w Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, na całym świecie widać wzrost znaczenia i udziałów rynkowych marek własnych, które zdominowały już niektóre branże. W Polsce zagrożenie dla produktów markowych długo było niedoceniane. Skromne początki, gdy marki własne kojarzone były u nas ze słabą jakością i kiepskimi opakowaniami, uśpiły czujność wielu firm. W rezultacie trudno im teraz sprostać konkurencji marek sieci handlowych, które wspinają się na coraz wyższą półkę.

Autor: pp / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock