Marka "Polska" warta 602 mld dolarów. Jej wartość wzrosła o 21 proc.

Z kraju

ShutterstockPolska ma w rankingu stabilną pozycję

20. miejsce zajęła marka „Polska” w rankingu BrandFinance Nation Brand. W ciągu roku jej wartość wzrosła o 105 mld dolarów do 602 mld dolarów, czyli o 21 proc. - informuje „Puls Biznesu”.

Na czele rankingu prezentującego wartość krajów jako marek znajdują się, z najwyższą wartością liczoną w bilionach dolarów, USA, Chiny i Niemcy. Na końcu są Zambia, Albania i Jamajka.

Stabilna pozycja

Polska ma w rankingu stabilną pozycję. Bezpośrednio przed nami są z dużą przewagą Szwecja, Hiszpania i Turcja, ale zdecydowanie wyprzedzamy takie tuzy, jak Austria, Arabia Saudyjska i Singapur. W raporcie uwzględniono 100 krajów.

Autor: ToL//bgr / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock