Rozbudowa lotniska w Radomiu z problemami. Konieczny był nowy przetarg

Z kraju

Lotnisko w Radomiu w rękach Skarbu Państwa. Ekspert: stamtąd mało kto chce latać
wideo 2/6

Do 29 marca Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze czeka na oferty dotyczące przebudowy i wydłużenia drogi startowej lotniska w Radomiu – poinformował rzecznik prasowy PPL Piotr Rudzki.

To drugi przetarg. Poprzedni unieważniono, bo jedyna oferta, jaka wpłynęła była wyższa o 200 mln zł od kwoty, którą zamierzał przeznaczyć na ten cel inwestor.

Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze chciało przeznaczyć na to zadanie 88 mln zł. Jedyny podmiot, który zdecydował się złożyć swoją ofertę, zażądał 288 mln zł.

Do zadań wykonawcy należeć będzie m.in. przedłużenie pasa startowego lotniska o 500 m, do długości 2,5 km.

Wydłużenie drogi startowej jest niezbędne do tego, aby w Radomiu mogły lądować popularne samoloty, np. Boeingi 737 czy Airbusy A320. Wykonawca będzie miał na realizację zamówienia 448 dni.

Inne umowy

Pod koniec lutego Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze podpisało kilka innych umów dotyczących budowy lotniska w Radomiu.

Chodzi m.in. o wykonanie projektów budowlanych wraz z programami funkcjonalno-użytkowymi nowego terminala, dróg kołowania i płyt postojowych oraz lotniskowych parkingów, dróg miejskich, miejsc postojowych i dworców.

Zgodnie z zamierzeniami PPL port lotniczy w Radomiu ma być gotowy pod koniec 2020 r. Jest projektowany jako lotnisko czarterowe i obsługujące linie niskokosztowe.

W pierwszej fazie ma obsłużyć rocznie 3 mln pasażerów, a docelowo 10 mln osób.

Autor: mp / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: tvn24