Sieć sklepów w Polsce zmieni właściciela. Przejęcie w handlu

Z kraju

Supermarket w Danii walczy z marnotrawstwem
wideo 2/4

Eurocash przejmie 100 procent udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Mila. Wartość transakcji została ustalona na 350 milionów złotych. Przejęcie Mili uzależnione jest między innymi od pozytywnej decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W piątek przedstawiciele obu sieci podpisali umowę przedwstępną. Transakcja nie obejmuje wybranych nieruchomości, które nie zostaną nabyte przez Eurocash.

Na koniec 2016 roku w sieci Mila funkcjonowało 188 placówek. Sprzedaż w 2016 roku wyniosła 1,49 mld zł, a EBITDA (zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem kosztów m.in. amortyzacji) wyniósł ok. 4,8 mln zł.

Mila wraz ze spółkami zależnymi prowadzi sieć sklepów spożywczych w centralnej Polsce.

Ogólnopolska sieć

"Transakcja zakupu Mila, podobnie jak zrealizowane w styczniu 2017 r. przejęcie sieci supermarketów EKO, wpisuje się w strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów, opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju" - napisano w piątkowym komunikacie prasowym Eurocashu.

"Dzięki tej akwizycji stawiamy kolejny krok na drodze do zbudowania ogólnopolskiej sieci supermarketów obejmującej zarówno placówki franczyzowe, jak i placówki prowadzone przez Eurocash, szczególnie w tych regionach kraju, gdzie sieć franczyzowa nie jest jeszcze dostatecznie rozwinięta" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.

Eurocash obsługuje, według informacji umieszczonej na stronie internetowej, 26 proc. rynku spożywczego w Polsce. Należą do niego takie marki jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Lewiatan, Inmedio czy 1minute.

Autor: ps/ms / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock