eBay zmienia strategię na polskim rynku. Znosi opłaty, ale nie wszystkie

Z kraju

ebay shutterstock_395784412.jpg

Usuwamy opłaty za wystawienie dla krajowych sprzedawców firmowych i prywatnych oraz aktualizujemy funkcje i opłaty dotyczące sklepów - poinformował eBay polskich użytkowników. Do tej pory serwis kiepsko sobie radził w porównaniu do największego konkurenta - Allegro. Teraz zamierza zmienić swoją strategię w Polsce.

Od 1 listopada 2016 r. zmieniamy funkcje i opłaty dotyczące dużych sklepów i megasklepów - poinformowała spółka. Tego dnia otwarto nowy "megasklep" dla polskich sprzedawców, który umożliwia sprzedaż produktów na międzynarodowych stronach eBay bez ponoszenia opłat.

- Polski rynek e-commerce jest atrakcyjny dla eBay. Jest duży i rozwija się prężnie, a osób robiących zakupy w internecie jest około 15 milionów. Ogłoszone dziś zmiany to początek usprawnień polskiej odsłony portalu, które będą wprowadzane w najbliższych miesiącach w ramach projektu zmiany sposobu korzystania ze strony - powiedział Eben Sermon, wiceprezes eBay na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Cennik opłat

Opłaty za wystawienie zniknęły, ale wzrosły inne - i to znacząco. Chodzi o subskrypcję sklepów. W przypadku "megasklepu" cennik podniesiono z niespełna 70 zł do prawie tysiąca zł. Na nowej siatce opłat nie wszyscy więc zyskają.

Już w październiku eBay usunął opłaty za wystawienie dla krajowych sprzedawców we wszystkich kategoriach i przedziałach cenowych poza kategorią "Motoryzacja: Pojazdy".

"Oznacza to, że zapłacisz opłaty tylko wtedy, gdy sprzedasz towar lub dodasz do oferty opcje dodatkowe" - wyjaśnia eBay w komunikacie.

Zobacz, Assange odcięty od internetu:

Assange odcięty od internetuTVN24 BiS

Autor: MS / Źródło: tvn24,bis.pl, antyweb.pl