Bank podwójnie księgował transakcje. "Klienci otrzymali zwrot"

Z kraju

Ekspert o zmianach dla klientów bankówtvn24
wideo 2/6

Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych. "Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach" - zapewniono w przesłanym nam komunikacie.

W wiadomości wysłanej na Kontakt24 klientka Idea Banku skarżyła się, że transakcje wykonywane kartą oraz wypłaty bankomatów księgowane są podwójnie. "Ze strony banku nie wystosowano żadnego oficjalnego stanowiska, zaczęli reagować jedynie na Facebooku, kiedy w komentarzach wściekli klienci zaczęli umieszczać komentarze o wyzerowanych kontach" - poinformowała.

"To są rachunki firmowe, dziś upływa termin płatności VAT i PIT - klienci nie mają możliwości uregulowania swoich zobowiązań. Opieszałość banku jest skandaliczna" - zaznaczyła. "Wczoraj, na skutek zaksięgowanych zdublowanych kwot transakcji, wyzerowano mi konto, a dziś dostałam SMS-a o debecie na koncie w wysokości 80 zł z wezwaniem do natychmiastowego uregulowania!" - podkreśliła.

"Idea Bank wyzerował konta klientów, w tym firmom które utraciły płynność finansowa i nie udziela żadnych informacji. Zaciąga również debety na kontach klientów. Jedynych informacji klienci udzielają sobie sami" - napisał inny internauta (pisownia oryginalna).

"Przyczyna błędu zdiagnozowana"

Informacje o awarii potwierdził Idea Bank w komunikacie przesłanym tvn24bis.pl o godzinie 13.

"Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę SMS-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych" - mogliśmy przeczytać. Podobna informacja została zamieszczona w mediach społecznościowych.

Około godziny 16.30 bank poinformował, że "usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych". "Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach" - czytamy. Jak poinformowano, "nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie".

"W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji" - dodali przedstawiciele Idea Bank.

Autor: mp/mb//dp/bgr / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock