Afery popsuły image ubezpieczycielom. Polacy boją się oszustw

TVN24 Biznes

(CC BY-NC-ND 2.0)/flickr.com | NoHoDamon 85 proc. klientów twierdzi, że ubezpieczyciele wciskają im niepotrzebne i szkodliwe polisy

Zdecydowana większość Polaków uważa firmy ubezpieczeniowe za oszustów - twierdzi "Puls Biznesu", powołując się na wyniki badań przeprowadzonych przez prof. Dominikę Maison, psycholożkę z Uniwersytetu Warszawskiego.

85 proc. klientów twierdzi, że ubezpieczyciele wciskają im niepotrzebne i szkodliwe polisy, 70 proc. im kompletnie nie ufa, a 80 proc. uważa, że wykorzystują one swoją siłę w relacjach z klientami.

Kolejne złe sygnały

Eksperci oceniają, że złe oceny klientów to efekt wychodzenia na światło dzienne kolejnych afer związanych np. z funduszami kapitałowymi.

Klienci walczą w sądach o odzyskanie pieniędzy, które stracili na ten produkt. Na pociechę można dodać, że nie tylko polscy ubezpieczyciele są negatywnie oceniani. Podobnie jest w innych państwach europejskich, a najgorzej na największym rynku UE - w Wielkiej Brytanii, gdzie zaufanie do branży zostało kompletnie zniszczone przez aferę ze sprzedażą polis dodawanych do produktów bankowych.

Jej efektem było 700 mld funtów odszkodowań wypłaconych przez banki.

Autor: mn / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: (CC BY-NC-ND 2.0)/flickr.com | NoHoDamon