TVN24 Biznes | Tech

Hosting po polsku — jak home.pl stał się numerem 1

TVN24 Biznes | Tech

mat. prasowy

Czy otwierając innowacyjny biznes w Polsce, można osiągnąć międzynarodowy sukces? Jak się rozwijać, aby stać się prawdziwym potentatem na rynku? Odpowiedzi na te pytania możesz znaleźć, analizując 24 lata nieustannego rozwoju home.pl.

Artykuł sponsorowany

Pomysł na biznes

Masz nowatorski pomysł? Spróbuj go zrealizować, tak jak 24 lata temu Stefan Jurczyk, Krystian Stypuła i Piotr Kapcio — założyciele home.pl. Kiedy zaczynali, internet w Polsce raczkował, a popyt na ich usługi był niewielki, bo z internetu korzystał jedynie promil obywateli. Panowie uwierzyli w to, że za kilka-kilkanaście lat życie i praca przeniosą się do sieci, dlatego konsekwentnie rozwijali swój biznes. Nie była to łatwa praca — raczej pionierstwo, bo brakowało u nas odpowiedniej infrastruktury i technologii.

Stabilny rozwój i odważne decyzje

Jednym z pierwszych aktów odwagi było założenie biznesu w Polsce pod koniec ubiegłego stulecia. Łatwo nie było, mimo to młodzi ludzie postanowili się nie poddawać i w dobie raczkującego internetu zaproponowali klientom Idea Web Serwer — rewolucyjne, jak na tamte możliwości techniczne, rozwiązanie. Klienci otrzymywali usługę pośrednictwa w rezerwacji domeny, oprogramowanie sklepu internetowego i pocztę e-mail. To jednak nie wszystko. Aby przekonać do siebie potencjalnych klientów, firma zaoferowała 14-dniowy okres próbny oraz bezpłatne wsparcie ze strony biura obsługi klienta. Nazwa dość szumna, ponieważ stan zatrudnienia wynosił wówczas trzy osoby – oczywiście byli to wyłącznie założyciele HomeNet, pracujący w biurze o powierzchni kilkunastu metrów kwadratowych.

Z roku na rok użytkowników polskiego internetu przybywało, więc coraz więcej przedsiębiorstw otwierało swoje strony www. Nastąpiła też zmiana nazwy HomeNet na home.pl  – od tamtego momentu firma cały czas się rozwija i buduje bardzo stabilną pozycję na rynku. Kolejne certyfikaty (home.pl jako pierwsza polska firma w branży otrzymała ISO 9001) i kooperacje z gigantami, takimi jak Google, NASK, Microsoft czy Kaspersky, to kamienie milowe dla tego przedsiębiorstwa. Po 9 latach home.pl obsługiwał już 100 000 domen. Kolejne lata przyniosły znaczny wzrost rynku e-commerce. Firma uruchomiła więc platformę Business Shop (z czasem nazwa została zmieniona na Click Shop). Naturalnie zwiększało się również zatrudnienie — dziś przedsiębiorstwo jest jednym z największych pracodawców w województwie zachodniopomorskim. Zmiany, jakie zaszły w firmie w ostatnich latach, były nastawione na rozwój usług i dostosowanie ich do zmieniających się realiów rynku, ze szczególnym uwzględnieniem e-commerce.

Jak home.pl funkcjonuje na rynku po pandemii?

Rok 2020 był przełomowy — handel, praca, nauka, a nawet kultura były dostępne wyłącznie za pośrednictwem internetu. home.pl doskonale poradził sobie z rosnącymi wymaganiami i potrzebami swoich klientów. Szeroka przepustowość łączy, które działają niezależnie od sieci szkieletowej największych operatorów, zapewnia płynność działania usług świadczonych przez to przedsiębiorstwo. Dziś firma pracuje całą dobę, 7 dni w tygodniu — zatrudnia ponad 300 pracowników. Ich starania obrazują liczby – 375 000 klientów i 1 200 000 domen. home.pl obsługuje ponad połowę stron www w naszym kraju.

W przypadku tej firmy charakterystyczną cechą jest dopasowanie oferty do zmieniających się wymagań klientów. Elastyczność i świadczenie usług w taki sposób, by klient mógł wygodnie prowadzić swój biznes w sieci — z całą pewnością stanowi to klucz do sukcesu. Posiadanie domeny, hostingu i poczty firmowej w jednym miejscu jest bardzo wygodne. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z kompleksowej obsługi w home.pl i dodatkowych korzyści, np. bezpłatnych szkoleń i webinarów. To naturalne, że nie wszyscy potrafią swobodnie poruszać się w tym obszarze. Dlatego home.pl oferuje fachową pomoc i szkolenia, które pomagają w rozwoju biznesu w sieci.

Mocna pozycja w Polsce to nie jedyny cel, jaki postawiła sobie marka. Ekspansja na inne rynki europejskie stała się faktem w 2019 roku, gdy polska firma internetowa weszła na rynek rumuński pod nazwą IONOS. Od roku home.pl świadczy również swoje usługi klientom z Węgier i Bułgarii. Jaki będzie kolejny krok? Tego jeszcze nie wiemy, ale patrząc z perspektywy ostatnich 24 lat, możemy liczyć, że to nie jest ostatnie słowo założycieli tego przedsiębiorstwa.

Ukłon w stronę nowych przedsiębiorstw

Warto wierzyć w śmiałe plany — trzem młodym ludziom ze Szczecina udało się osiągnąć sukces. Co interesujące, ich pomysł na biznes jest obecnie wsparciem dla wielu nowych przedsięwzięć. Dziś nie rejestracja w urzędzie, ale założenie domeny jest faktycznym początkiem prowadzenia biznesu. home.pl wspiera przedsiębiorców w tym procesie i kolejnych krokach, które należy podjąć, aby prowadzić dochodową firmę. Dobrym przykładem tego typu działań ze strony home.pl są promocje dla nowych klientów, które pomagają zaoszczędzić spore środki w pierwszym roku działalności gospodarczej.

Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowy

Pozostałe wiadomości