26-latek bez doświadczenia zaprojektował auto. Honda się na tym przejedzie?

Tech

Morio CC BY SA WikipediaHonda S660

Honda przekona się wkrótce, czy powierzenie projektantowi bez doświadczenia inżynieryjnego misji stworzenia małego sportowego auta było genialnym posunięciem czy dużym błędem. Zaprojektowany przez 26-letniego Ryo Mukumoto roadster S660 został zaprezentowany w poniedziałek w Tokio.

Mukumoto rozpoczął pracę w dziale badawczym Hondy tworząc makiety samochodów w wieku 19 lat. Był już najmłodszym inżynierem w historii japońskiego koncernu. W walce o posadę, w wewnętrznym konkursie, pokonał 400 innych kandydatów.

Firma powierzyła mu zadanie zaprojektowania małego sportowego auta, który z powodzeniem będzie konkurował na kurczącym się w szybkim tempie japońskim rynku.

"Ten samochód jest inny"

Rezultat pracy jego zespołu został zaprezentowany w poniedziałek w Tokio. Projektując S660 Mukumoto inspirował się pędzącym pociskiem. Dwumiejscowy pojazd o agresywnym designie napędzany jest turbodoładowanym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 660 cm sześc i mocy 63 KM.

Auto trafi do salonów już w przyszłym miesiącu. Jego cena będzie zaczynała się od 2 mln jenów (16 tys. 760 dolarów).

- Ludzie mojego pokolenia uważają, że samochody to proste narzędzia służące do transportu. Chcę, żeby powiedzieli: "Hmm, ten samochód jest inny" - powiedział Mukumoto. - Stworzyliśmy samochód, który przyciąga wzrok - dodał.

Yoshiaki Kawano, analityk IHS Automotive uważa, że S660 pasuje do sportowego wizerunku Hondy. - Auto stanie się kultowym pojazdem, na który miłośnicy tej marki czekali bardzo długo - przewiduje. Powierzenie pracy nad projektem Mukamoto pokazuje, że Honda ma zaufanie do młodych talentów. To także czerpanie z tradycji. Soichoro Honda, twórca trzeciego co do wielkości producenta samochodów w Japonii, w wieku 15 lat opuścił dom rodzinny beż żadnego wykształcenia i wyjechał do Tokio w poszukiwaniu pracy.

- W przeciwieństwie do wielu innych japońskich firm, w Hondzie wiek i wykształcenie nie mają żadnego znaczenia - powiedział Noboru Sato, profesor na uniwersytecie w Nagoi i były pracownik Hondy, który napisał książkę o rozwoju talentów w koncernie. - Liczy się ambicja, tacy ludzie są nagradzani - dodał.

Autor: ToL//km / Źródło: Bloomberg

Źródło zdjęcia głównego: Morio CC BY SA Wikipedia