Flota dronów i mocny dolar zjadły gigantyczny zysk Facebooka

Rynki

shutterstock.comWładze szkoły mogą zażądać od ucznia hasła m.in. do Facebooka

509 mln dolarów - tyle w pierwszym kwartale tego roku zarobił Facebook. To o 20 proc. mniej niż w tym samym okresie przed rokiem. Gigant technologiczny spadki tłumaczy inwestycjami.

Facebook ogłosił wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2015 roku. Wynika z nich, że zyski koncernu spadły do 509 mln dolarów, czyli o 20 proc. w porównaniu z tym samym okresem przed rokiem. Jednakże sam przychód był większy o 42 proc. i wyniósł 3,5 mld dolarów.

Dlaczego?

Technologiczny gigant tłumaczy, że na wysokość zysku netto mają wpływ ogromne inwestycje i badania, które poczyniła spółka w ostatnich miesiącach. Chodzi m.in. o projekt stworzenia powietrznej floty dronów, które będą dostarczać bezprzewodowy internet wprost z nieba. Dzięki temu zalogować się na Facebooka będzie można nawet w najodleglejszych zakątkach globu. Przychód koncernu należącego do Marka Zuckerberga - według spółki - byłby jeszcze większy, gdyby nie widoczny wpływ kursów walut. Chodzi o obserwowane na rynkach umocnienie dolara względem najważniejszych walut. Tylko na parze USD/EUR amerykańska waluta zyskała od grudnia blisko 14 proc. Facebook twierdzi, że gdyby nie to, to przychody byłby jeszcze wyższe i zamiast 42 proc. skoczyłyby do 49 proc. - To był mocny początek roku. W dalszym ciągu będziemy koncentrować się na obsłudze naszej społeczności i łączenia świata - mówi Mark Zuckerberg w komunikacie spółki.

Bardziej mobilny

Największy na świecie portal społecznościowy podał tez, że w ostatnich trzech miesiącach o 13 proc. zwiększył liczbę użytkowników. W pierwszym kwartale na Facebooka logowało się 1,44 mld osób. Co ciekawe aż 1,25 mld użytkowników korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych. Facebook ogłosił również, że zwiększył przychody reklamowe. W okresie od stycznia do końca marca wyniosły one 3,32 mld dolarów, a zatem wzrosły o 46 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Warto podkreślić, że aż 73 proc. tej kwoty pochodzi z reklam sprzedanych na urządzenia mobilne. To 59 proc. więcej niż w I kwartale 2014 roku.

Autor: msz/ / Źródło: Business Insider, tvn24bis.pl,

Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com