Poważna awaria polskiego banku. Klienci bez dostępu do bankowości internetowej

TVN24 Biznes

ShutterstockBank Pocztowy ma problem z bankowością internetową

Problemy czekają na wszystkich klientów Banku Pocztowego. Od kilkudziesięciu godzin występuje bowiem problem z dostępem do bankowości internetowej Pocztowy24, obsługi rachunków przez IVR (automatyczna infolinia bankowa do obsługi rachunku), usługi Giro płatność (umożliwia wygodną wypłatę gotówki osobom wskazanym przez właściciela rachunku w placówkach poczty) oraz przelewów natychmiastowych.

Informację o problemach otrzymaliśmy na Kontakt 24 od zaniepokojonego internauty.

"Klienci banku Pocztowego przeżywają gehennę. Nie można zalogować się do serwisu bankowości internetowej (pocztowy24.pl), nie dochodzą przelewy z innych banków, nie można wykonać polecenia przelewu, niektórzy klienci skarżą się że nie mogą wypłacić gotówki z bankomatów jak również placówek banku, nie można płacić kartą" - mogliśmy przeczytać w wiadomości.

Bank Pocztowy wyjaśnia

We wtorek na stronie Banku Pocztowego pojawił się komunikat w tej sprawie. "Występuje czasowy problem z dostępem do bankowości internetowej Pocztowy24, obsługi rachunków przez IVR, usługi Giro płatność oraz przelewów natychmiastowych" - poinformowano.

Jednocześnie wskazując, że powodem problemów są prace konserwacyjne, które prowadzono w ostatni weekend. "Niestety, spowodowały one czasową niedostępność bankowości internetowej Pocztowy24 oraz IVR wczoraj i dzisiaj (tj. w poniedziałek i wtorek - red.)" - czytamy w komunikacie.

Bank uspokaja klientów, że wszelkie transakcje dokonane przez Klientów 5 grudnia br. za pośrednictwem placówek pocztowych i bankomatów zostały zaksięgowane na rachunkach zgodnie z datą ich złożenia.

- Przepraszamy Klientów za wszelkie niedogodności wynikające z czasowego braku dostępu do zdalnej obsługi rachunku, usługi Giro Płatność i przelewów natychmiastowych. Zapewniamy, że środki Klientów są bezpieczne. Dokładamy wszelkich starań, by przywrócić pełną dostępność naszej obsługi: zarówno za pośrednictwem placówek, jak i poprzez bankowość internetową czy infolinię - mówi cytowany w komunikacie Bartosz Trzciński z biura prasowego Banku Pocztowego.

Bank nie precyzuje, kiedy przywróci pełną funkcjonalność swojego systemu.

Jednocześnie reklamacje klientów dotyczące operacji dokonanych w tym czasie, jak zapewnia bank, zostaną rozpatrzone w trybie przyspieszonym.

Jak ustrzec się irytujących opłat bankowych? Gościem programu "Biznes dla Ludzi" był Jarosław Sadowski (21.09.2016):

Irytujące opłaty bankowe. Jak się ich ustrzec?

Autor: mb/gry / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock