Z połączonych mocy powstanie Kapitan Planeta

Najnowsze

Aktualizacja:
YouTube.com, google.comNowa usługa Google wkracza na pole portali społecznościowych

Twórca największej wyszukiwarki internetowej robi wszystko, by największym pozostać. Właśnie uruchomił nową usługę, która pozwala na wykorzystanie poczty Gmail jako narzędzia komunikacji znanego z portali społecznościowych.

Wcześniej uważano, że Google uruchomi w końcu własny serwis jako konkurencję dla Facebooka - największego portalu dla znajomych. Przymiarką do tego miał być według niektórych Wave, będący ciągle w trybie beta testów.

Ale jak się okazało, gigant z Mountain View stworzył Buzz, wykorzystując istniejącą już infrastrukturę.

Buzz-book

W praktyce ma to więc zmienić Gmaila, czyli usługę pocztową Google, w portal społecznościowy, który wykorzysta nasze istniejące kontakty.

To nowy sposób dzielenia się opisami, zdjęciami, filmami a także incjowania dyskusji online. Buzz jest wbudowany bezpośrednio w Gmaila, nie trzeba więc tworzyć kolejnej sieci znajomych od zera. Dzielenie się informacjami, w zależności od preferencji użytkownika, może odbywać się w sposób publiczny jak i prywatny – dla wybranych osób.

Organizowanie informacji "społecznościowych" to dla Google jedno z wyzwań, nad jakimi pracuje wypełniając swoją misję - zachwala firma.

Buzz pozwala na połączenie ze sobą kilku usług: albumów ze zdjęciami Flickr i Picassa, mikrobloga Twitter czy serwisu wideo YouTube.

Wygra z "wrogami"?

Narzędzie w ciągu kilku dni zostanie wprowadzone do wszystkich kont Gmail. Dostępne jest też w wersji na telefony komórkowe.

Czy Google Buzz ma szansę stać się poważna konkurencją dla Facebooka (ok. 400 mln użytkowników)? Trudno jednoznacznie na to dziś odpowiedzieć, ale z potencjałem ok 170 milionów użytkowników poczty Gmail, kapitan Buzz ma spore szanse pokrzyżować plany niejednemu "wrogowi" w biznesie...


Źródło: tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: YouTube.com, google.com