Wirtualni akcjonariusze

Najnowsze

Aktualizacja:
Na spotkanie przybyło 60 akcjonariuszy

Gigant przemysłu stalowego ArcelorMittal zaprosił swoich akcjonariuszy do ... wirtualnego świata Second Life. Happening, był próbą pozyskania młodych udziałowców. Choć przyniósł koncernowi dodatkowy rozgłos, to zakończył się klapą. W spotkaniu uczestniczyło zaledwie 60 osób.

Niecodziennie spotkanie odbyło się w Second Life - wirtualnej przestrzeni, gdzie ludzie wchodzą ze sobą w interakcje za pomocą wykreowanych przez siebie postaci, tzw. awatarów. Jak podaje rzecznik ArcelorMittal, w spotkaniu wzięło udział zaledwie 60 osób, z czego siedmioro to pracownicy firmy. To niewiele, zważywszy, że na spotkania w świecie rzeczywistym przychodzi średnio 400 osób. Nie wiadomo też kim byli pozostali akcjonariusze z Second Life, ponieważ ArcetorMittal nie wymagał od gości rejestracji.

Celują w młodych

Pomysł z Second Life jest, jak oceniają specjaliści, niezłym chwytem marketingowym. Stalowy gigant wybrał tę platformę, ponieważ jej użytkownicy mają między 20 a 40 lat. Do tej właśnie grupy wiekowej chce trafić koncern i zwiększyć grupę swoich drobnych akcjonariuszy, która w tej chwili wynosi ok. 80 tys. osób.

ArcelorMittal jest największym producentem stali na świecie. Zatrudnia ponad 310 tys. pracowników w 60 krajach. Jest też głównym udziałowcem Polskich Hut Stali SA.

Źródło: "Polska", APTN