W ZUS-ie jak w banku

Najnowsze

TVN CNBCW ZUS-ie jak w banku

Dostęp do emerytalnego konta w ZUS-ie przez internet lub telefon. Zakład ma stworzyć telefoniczne centrum obsługi, a w tradycyjnych oddziałach skierować więcej pracowników do obsługi klientów. Zmiany te mają być widoczne w ciągu 12-18 miesięcy - deklaruje prezes Zbigniew Derdziuk.

W ramach projektu finansowanego przez Unię Europejską ma powstać Platforma Usług Elektronicznych, która da klientom ZUS dostęp do nowego portalu informacyjnego i do centrum informacji telefonicznej. Jej koszt to około 100 milionów złotych, z czego 85 proc. zapewnia Unia Europejska.

Samo centrum obsługi telefonicznej ma kosztować około 14 milionów złotych i powstanie w jednym z oddziałów ZUS. Prezes ujawnił, że jeszcze nie wiadomo czy będą to Siedlce, Nisko czy w Węgrów.

Zbigniew Derdziuk deklaruje, że za dwa lata każdy z ubezpieczonych w ZUS będzie mógł "zajrzeć na swoje konto" - tak, jak do konta bankowego: przez internet, lub drogą telefoniczną.

Jednak także w "zwykłych" oddziałach więcej pracowników ma być skierowanych do obsługi klientów. Obecnie w centrali i oddziałach zatrudnionych jest 46,5 tys. osób. ZUS prowadzi ich szkolenia pod kątem obsługi klienta.

Źródło: TVN CNBC, PAP

Źródło zdjęcia głównego: TVN CNBC