Twitter z ogromną stratą, liczy na reklamy

Najnowsze

sxc.huTwitter zanotował stratę netto

Zaledwie trzy miesiące po giełdowym debiucie na Wall Street, Twitter poinformował o stracie netto 645 mln dolarów za 2013 rok. Strata była oczekiwana przez analityków.

BBC News podkreśla, że pomimo wzrostów przychodów, inwestorzy odnotowali powolny wzrost liczby użytkowników serwisu. Z uśrednionych danych wynika, że Twitter ma ich miesięcznie (w ostatnim kwartale) 241 mln. To wzrost jedynie o 3,8 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Spowolnienie to widać szczególnie w porównaniu z początkiem 2013 roku. Wówczas wzrost wynosił 10 proc. O 7 proc. spadła tez liczba odsłon. Po informacji o wynikach akcja Twittera spadły już po zamknięciu notować o 12 proc.

Przychody z reklam

Podczas debiutu na amerykańskiej giełdzie w listopadzie 2013 r. firma została wyceniona na ok. 18 mld dolarów. Jej akcje od tego czasu zyskały na wartości mniej niż oczekiwano, analitycy uważają jednak, że może ona przynieść zyski inwestorom.

Twitter poinformował, że strata netto za ostatni kwartał 2013 wyniosła 511 mln dolarów.

Firma zobowiązała się też do dalszego doskonalenie swoich usług dla reklamodawców, w nadziei na rosnące przychody. Twitter bowiem dużą część zysków zgarnia ze sprzedaży powierzchni reklamowej w swoim serwisie. W ostatnim kwartale było to ponad 90 proc. przychodów.

Autor: mn//gry / Źródło: BBC News

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu