Tvn24.pl i onet.pl kształtują opinie

Najnowsze

Aktualizacja:
sxc.hu/Anna Maria LopezInformacja w internecie się wybija

W styczniowym rankingu piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów znalazły się aż trzy portale internetowe: onet.pl, tvn24.pl oraz wp.pl. Jest to pierwszy taki przypadek od września 2003 roku, kiedy powstał pierwszy raport.

Najczęściej cytowanym medium w styczniu była "Rzeczpospolita" z 1259 powołaniami. Drugie miejsce w styczniowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów należy do "Dziennika Gazety Prawnej" (awans o 1 miejsce w stosunku do grudnia 2009), na informacje którego dziennikarze innych mediów powoływali się 732 razy, a trzecie do "Gazety Wyborczej" – 707 cytatów.

Liderzy w swojej grupie

Tuż za podium, podobnie jak w grudniu, uplasowała się stacja TVN24, cytowana 458 razy, która niezmiennie pozostaje liderem rankingu stacji telewizyjnych. Na 5 miejscu znalazło się radio RMF FM (359 powołań), które utrzymało pozycję lidera wśród rozgłośni radiowych.

Wart podkreślenia jest rewelacyjny wynik portali internetowych, z których aż trzy znalazły miejsce w głównym zestawieniu: lider onet.pl na miejscu 9. (206 powołań), tvn24.pl na miejscu 12. (134) oraz wp.pl na miejscu 14. (119).

Tendencja wzrostu znaczenia opiniotwórczości źródeł internetowych była widoczna już w 2009 roku, w którym na stałe do czołówki najczęściej cytowanych mediów dołączył portal onet.pl, a wkrótce także serwis tvn24.pl.

Źródło: PAP, tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu/Anna Maria Lopez