TVN najmocniejszą marką w polskiej prasie

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN24Karol Smoląg, rzecznik prasowy Grupy TVN, odbiera nagrodę

Telewizja TVN zwyciężyła w piątej edycji badania Top Marka dotyczącym popularności i oceny mediów telewizyjnych w prasie. TVN otrzymało też tytuł Marki Marek w podsumowaniu pięciu dotychczasowych badań.

W tegorocznym badaniu objęto analizą 280 tysięcy publikacji prasowych, jakie ukazały się od 1 lipca 2011 r. do 30 czerwca 2012 roku. Analizowano artykuły dotyczące branż: motoryzacyjnej, energetycznej, bankowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, telefonów GSM, kosmetycznej, artykułów spożywczych, sieci handlowych, producentów IT, telewizyjnej i radiowej,

TVN najlepszy

Wśród marek telewizyjnych najbardziej popularnych w prasie zwyciężyła telewizja TVN, wyprzedzając drugi w zestawieniu Polsat (w tym roku o 15 punktów) i trzecią TVP 2 (o 26 punktów). TVN otrzymał także tytuł Marki Marek w podsumowaniu pięciu dotychczasowych badań. Kolejne miejsca najlepszych wizerunkowo marek w okresie od lipca 2007 do czerwca 2012 roku zajęły Polsat, Mercedes, Renault, a także bank PKO BP, Ford, TVP 2, VW, Fiat i TVP 1.

Pozytywny przekaz

Sebastian Bykowski, wiceprezes Press-Service Monitoring Mediów, powiedział, że telewizja TVN wygrała, bo teksty pojawiające się w prasie o tej telewizji oceniały ją bardzo dobrze. - TVN zwyciężył, bo artykuły prasowe dotyczące telewizji TVN były w większości pozytywne - powiedział.

Inne cenne marki

W branży energetycznej niezmiennym liderem od trzech lat w badaniu Top Marka jest PGE. Ubiegłoroczny układ miejsc w pełni zachowała także branża bankowa. Liderem ponownie został PKO Bank Polski. Pierwsze lokaty, w porównaniu z czwartą edycją badania, zachowały również marki: Tesco (sieci handlowe), RMF (radio), Plus (telekomunikacja), iPhone (telefony GSM) oraz PZU (ubezpieczenia).

Wśród producentów IT na prowadzenie wysunął się Asus, który w ubiegłym roku znalazł się poza pierwszą piątką. W branży kosmetycznej zwyciężył L’Oreal. Najbardziej radykalną zmianę odnotowano w branży artykułów spożywczych, gdzie na pierwszym miejscu pojawił się Red Bull.

Organizatorem badania jest miesięcznik "Press" i Press-Service Monitoring Mediów.

Autor: kmmtom / Źródło: tvn24.pl, press.pl

Źródło zdjęcia głównego: TVN24