Turyści nie bardzo gustują w Polsce. Na ratunek Azjaci

Najnowsze

MOSIR GdańskKampania w Azji zachwala walory turystyczne naszego kraju

Udział turystyki w PKB jest w Polsce nie tylko wyraźnie poniżej średniej europejskiej, ale także poniżej wielu krajów regionu. Aby poprawić sytuację, Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kampanię promocyjną naszego kraju w Azji, gdzie rynek turystyczny rośnie bardzo dynamicznie.

Wkład branży turystycznej w polski PKB wyniósł w 2013 roku prawie 85,7 mld zł, czyli 5,3 proc. - informuje w środę "Puls Biznesu", powołując się na dane World Travel & Tourism Council (WTTC).

34,7 mld do PKB

Dane uwzględniają ogół biznesu generowanego przez branżę turystyczną, a więc np. usługi budowlane związane z tworzeniem nowych miejsc noclegowych czy zakup środków transportu. „Czysta” turystyka dołożyła do PKB 34,7 mld zł, a więc 2,1 proc.

WTTC szacuje, że ogólna liczba miejsc pracy stworzonych dzięki turystom przekroczy w 2014 roku 800 tys., a do PKB po raz pierwszy dołoży 90 mld zł.

Turystów szukamy w Azji

O turystów trzeba jednak zabiegać. Dzięki funduszom z UE Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła pierwszą azjatycką kampanię reklamującą walory turystyczne naszego kraju. Pójdzie na nią 50 mln zł z czego 85 proc. wydane zostanie na promocję w Chinach (reszta na Indonezję i Japonię). WTTC wskazuje, że właśnie rozwijające się rynki Azji i Ameryki Łacińskiej najbardziej przyczyniają się do rozwoju branży na całym świecie.

Autor: ToL / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: MOSIR Gdańsk