Toyoty i Ople to najpopularniejsze "służbówki"

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN24.plPolskie firmy kupują coraz więcej aut

Jaki jest najlepszy samochód? Wiadomo - służbowy. A jeśli służbowy, to Toyota lub Opel astra - tak przynajmniej wybierali w 2007 r. właściciele polskich firm.

Jak wyliczył instytut Samar, w 2007 roku zarejestrowano w Polsce 274 tys. 323 nowe samochody osobowe - to o 22,78 proc. więcej niż w 2006 r. Blisko połowę stanowiły rejestracje na firmy, z czego ok. 65 proc. dotyczyło firm leasingowych i wynajmu długoterminowego.

Liderem rynku w 2007 r. została Toyota z ponad 17 tys. sprzedanymi do firm autami. Japoński producent w stosunku do poprzedniego roku poprawił swój wynik o 21,1 proc. Zaraz za nim są Skoda i Opel - ponad 15 tys. aut i Ford - niemal 14 tys. Przedsiębiorcy wybierali także Volkswageny i Peugeoty (ok. 10 tys. sprzedanych sztuk). Dalej są kolejno Fiaty, Renault, Citroeny i Hondy.

Astra przed octavią

Biorąc pod uwagę już poszczególne modele, najpopularniejszym samochodem kupowanym przez przedsiębiorców w 2007 roku był Opel astra. Firmy wybrały ten model 7 tys. 964 razy. Na dwóch kolejnych miejscach znalazły się Skoda octavia - 7 tys. 418 i Ford focus - 7 tys. 214.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły modele: Skoda fabia - 6 tys. oraz Volkswagen passat i Toyota yaris (obydwa niemal 5 tys. sprzedanych sztuk).

Źródło: PAP, tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl