T-Mobile: Bez treści telewizyjnych, ale z LTE. "Chcemy być liderem pod względem przychodów"

Najnowsze

sxc.huSmartfony i tablety są teraz najbardziej pożądanym prezentem na komunię

T-Mobile Polska planuje już w 2014 roku być największym operatorem telekomunikacyjnym w Polsce pod względem przychodów. Operator w połowie roku chce uruchomić sprzedaż usług w technologii LTE - powiedział prezes Miroslav Rakowski na konferencji podczas World Mobile Congress.

- Chcemy być liderem rynku komórkowego pod względem przychodów. Myślę, że jest to możliwe już w tym roku. Nie zamierzamy natomiast za wszelką cenę bronić pierwszego miejsca pod względem liczby kart SIM - powiedział prezes.

Przychody Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci komórkowej T-Mobile, spadły w 2012 roku o 1,9 proc. do 7,02 mld zł. Na koniec 2012 roku PTC miała 16,04 mln klientów.

Po trzech kwartałach 2013 roku komórkowym operatorem telekomunikacyjnym o największych przychodach w Polsce był Polkomtel.

Lider biznesu

T-Mobile Polska w dłuższej perspektywie, po integracji z polskimi aktywami GTS, chce też zostać największym operatorem telekomunikacyjnym w segmencie biznesowym.

- Rynek biznesowy jest bardzo atrakcyjny, ponieważ istnieje na nim duża możliwość tworzenia dla klientów sprofilowanych ofert, zawierających po kilka usług, związanych z ICT czy data center - powiedział Rakowski. - To dużo większy potencjał niż możliwości, które istnieją w segmencie detalicznym - dodał.

LTE plan

We wrześniu 2013 r. Deutsche Telecom, właściciel T-Mobile Polska, kupił za około 500 mln euro spółkę telekomunikacyjną GTS. Transakcja wymaga zgody Komisji Europejskiej.

W okolicach połowy roku T-Mobile planuje uruchomić w Polsce usługi LTE. Przy uruchomieniu usług operator chce uzyskać co najmniej 50 proc. pokrycia populacji kraju.- Modernizujemy sieć i uruchomimy LTE, gdy zakończymy ten proces. Myślę, że stanie się to w okolicy połowy roku - wyjaśnił prezes.

Obecnie w Polsce usługi mobilnego internetu w technologii LTE świadczą już operatorzy sieci Plus, Play oraz Orange.

Bez wideo

T-Mobile Polska nie zamierza z kolei wprowadzać do oferty usług telewizyjnych.

- Konsumpcja treści telewizyjnych w naszym odczuciu spada i nie zamierzamy wchodzić w ten segment rynku. Są gracze, którzy znają się na tym lepiej od nas - chcemy skoncentrować się na naszych kompetencjach - powiedział prezes. (PAP)

Autor: //gry / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu