Świąteczne żniwa internetowego giganta. Zwiększył sprzedaż o 38 proc.

Najnowsze

ShutterstockBrytyjski ASOS z rekordową sprzedażą przed świętami

Brytyjski internetowy sklep odzieżowy ASOS zanotował wzrost sprzedaży o 38 proc. w czwartym kwartale zeszłego roku w porównaniu z tym samym okresem w 2012 r.

Wartość sprzedaży ASOSA w ostatnim kwartale zeszłego roku wyniosła 335,7 mln funtów (550 mln dol.).

Przedstawiciele firmy zdradzili, że w grudniu 2013 r. mieli ponad 7 mln aktywnych klientów. To wzrost o aż 41 proc. w porównaniu do zeszłego roku.

Akcje brytyjskiego sklepu podskoczyły o 164 proc. w przeciągu ostatniego roku. Jego wartość rynkowa jest obecnie szacowana na 5,8 mld funtów. To wynik gorszy o "jedynie" 2 mld funtów od Marks & Spencer, który na rynku działa od 130 lat.

13 lat na rynku

ASOS został założony w 2000 roku przez Nicka Robertsona, który jest obecnie jego dyrektorem generalnym.

Firma funkcjonuje jedynie w internecie. Swój gwałtowny rozwój zawdzięcza - jak przekonują jej przedstawiciele - szybkiemu dostosowaniu się do nowych trendów w świecie modzie i odpowiadaniu na potrzeby klientów.

Do zakupów w ASOS publicznie przyznają się m.in. pierwsza dama USA - Michelle Obama oraz piosenkarka Rita Ora.

Autor: tryb//bgr / Źródło: Reuters

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock