Spada sprzedaż gazet. Najwięcej "Gazecie Wyborczej"

Najnowsze

Aktualizacja:
sxc.huGazety słabo się sprzedają

Prasa codzienna coraz mniej popularna. Wszystkie ogólnopolskie dzienniki miały we wrześniu sprzedaż niższą niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, o których pisze Presserwis.

Liderem wśród dzienników ogólnopolskich we wrześniu pozostał "Fakt" ze średnim rozpowszechnianiem płatnym na poziomie 443 427 egz. (spadek o 5,75 proc. wobec września 2008). Wyprzedził "Gazetę Wyborczą" – 355 565 egz. (spadek o 10,17 proc.), "Super Express" – 182 741 egz. (spadek o 7,11 proc.) i "Rzeczpospolitą" (Presspublica) – 138 869 egz. (spadek o 9,84 proc.).

Nowy z niezłym wynikiem

ZKDP zgodził się na prezentację cząstkowych wyników nowej gazety codziennej – "Dziennika Gazety Prawnej", powstałej z połączenia "Gazety Prawnej" i "Dziennika". Od dnia debiutu, czyli od 14 września, do 30 września średnie rozpowszechnianie płatne razem "DGP": wyniosło 126 093 egz. (wydawca chciał osiągnąć sprzedaż 110 tys. egz.). Natomiast w zestawieniu za cały wrzesień sprzedaż "DGP" wyniosła 98 879 egz. - jest to suma sprzedaży "Gazety Prawnej" od 1 do 13 września i sprzedaży "DGP" od 14 do 30 września.

We wrześniowym rankingu kolejne miejsca zajęły: "Przegląd Sportowy" - 61 263 egz. (spadek o 5,4 proc.), ukazująca się dwa razy w tygodniu "Gazeta Podatkowa" – 35 162 egz. (spadek o 0,91 proc.), także wychodzący dwa dni w tygodniu "Futbol News" – 23 333 egz. (tytuł zadebiutował w sierpniu), "Puls Biznesu" – 16 031 egz. (spadek o 25,34 proc.) i "Gazeta Giełdy Parkiet" – 7274 egz. (spadek o 30,87 proc.).

Źródło: Presserwis

Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu