Prasa codzienna traci reklamy

Najnowsze

Aktualizacja:
TVN24Prasa codzienna zarabia wyraźnie mniej na reklamach

Cennikowe wpływy reklamowe największych polskich dzienników, monitorowanych przez firmę Expert Monitor, wyniosły w lutym 179,9 mln zł. Najwięcej stracił "Dziennik", najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza".

Jak wynika z raportu, liderem rynku w lutym 2009 pozostawała "Gazeta Wyborcza", wydawana przez Agorę SA. Jej wpływy reklamowe wyniosły 65,96 mln zł wobec 81,12 mln zł przed rokiem. Wpływy reklamowe tytułów "Polska" (Polskapresse) wyniosły 23,43 mln zł (przed rokiem 26,48 mln zł).

Na trzecie miejsce (z piątego) w zestawieniu awansował "Fakt" (wydawnictwo Axel Springer), jednak jego wpływy reklamowe spadły do 12,45 mln zł wobec 13,05 mln zł w lutym 2008 r.

Przychody "Rzeczpospolitej" (Presspublika) spadły do 11,03 mln zł z 14,77 mln zł przed rokiem. Przychody reklamowe "Dziennika" (Axel Springer) wyniosły w lutym tego roku 9,55 mln zł wobec 14,54 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne łącznie zarobiły 179,9 mln zł w lutym 2009 r. wobec 211,8 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku. Zestawienie przygotowywane przez Expert Monitor jest oparte na danych cennikowych netto, które nie obejmują rabatów, ani autopromocji.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Źródło zdjęcia głównego: TVN24